Isnin, 24 Disember 2012

Banjir Shah Alam..!!! Kelab Malam Dibuka Allah Turunkan Bala?

Banjir Shah Alam..!!! Kelab Malam Dibuka Allah Turunkan Bala?

Dasar manusia lidah bercabang pakatan haram di Selangor ini, semasa kerajaan BN memerintah Selangor, setiap kali banjir datang dikatakan bala dari tuhan supaya rakyat memilih kerajaan pilihan Allah kononnya iaitu pakatan haram jadah. Namun apabila banjir melanda  semasa pemerintahan pakatan haram mereka kata banjir ini adalah rahmat dari Allah.

Hakikat bahawa membangunkan negeri tidak  semudah yang disangka seperti menabur fitnah telah mengakibatkan satu kejutan budaya yang tidak mampu dipikul oleh kerajaan pakatan haram Selangor. Menguruskan negeri bukan semudah bercakap fitnah maki hamun di atas pentas. Rakyat sudah muak dengan ceramah hasutan pakatan haram.

Kemunafikkan PAS amat terserlah bilamana golongan PAS menyatakan bahawa UMNO lah  penyebab bala yang berlaku di Selangor. Dari tanah runtuh, banjir, kebakaran sehinggalah kemalangan jalan raya, semuanya salah UMNO dan Barisan Nasional sehinggakan  mereka pernah mengaku bahawa jika mereka memerintah tidak akan berlaku apa-apa kekacauan kerana pemerintahan mereka dilindungi oleh tuhan.

Nampaknya keadaan bertambah teruk bagi negeri Selangor  di bawah pakatan haram. Jika dahulu, ada sesetengah tempat yang banjirnya hanya pada musim tengkujuh, kini boleh dikatakan banjir setiap kali hujan. Ini tidak lagi termasuk tempat-tempat yang tidak pernah banjir tapi sekarang suasananya tak ubah seperti anak sungai dan juga kolam ikan.

Sejak dari dahulu lagi, isu kejadian alam telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang, namun apabila segalanya diletakkan atas politik, maka kerja dan tugas pun boleh jadi tidak cekap. Ini yang berlaku di sekitar Selangor, oleh kerana terlalu banyak berpolitik dan mencari salah orang lain, kerajaan yang ada sekarang tidak mampu untuk menjaga dan memberikan khidmat terbaik kepada rakyat. Akibat daripada penyelengaraan yang tidak efisyen sesetengah saluran dan penyelengaraan air hujan di Selangor gagal berfungsi dengan baik.

Akibatnya, bagi kawasan rendah akan mengalami banjir teruk setiap kali hujan. Yang paling membimbangkan lagi, apabila kawasan yang tidak pernah banjir, mengalami kejadian “air naik” yang boleh menyebabkan kerosakkan, kecederaan dan juga kehilangan nyawa. Kejadian banjir besar berlaku ketika hanya 2-3 hari sahaja kelab malam pertama di Shah Alam dirasmikan.

Jika pemimpin BN dan UMNO mengamalkan politik cetek akal seperti Pakatan Rakyat, sudah tentu isu banjir ini dikatakan sebagai bala tuhan kerana PR halalkan kelab malam pertama di Shah Alam dimana penduduknya 70% adalah orang Melayu yang beragama Islam.
 
Aktiviti perlombongan pasir yang tidak teratur juga adalah salah satu punca banjir kilat berlaku. Tambahan pula pegurusan sampah yang carca marba telah menyebabkan banyak longkang yang tersumbat yang akhirnya menyumbang kearah masalah banjir kilat. 

Pakatan haram tidak pernah layak sedikit pun memerintah Selangor kerana mereka adalah punca segala permasaalahan yang tiada penghujungnya. Kepakaran mereka dalam menabur fitnah tidak mampu diimbangi dalam skil pengurusan negeri yang amat buruk yang akhirnya mencipta reputasi yang teramat ketara kegagalannya.
Balaaaaaaaa bala bala balaaaaaa!



Dasar manusia lidah bercabang pakatan haram di Selangor ini, semasa kerajaan BN memerintah Selangor, setiap kali banjir datang dikatakan bala dari tuhan supaya rakyat memilih kerajaan pilihan Allah kononnya iaitu pakatan haram jadah. Namun apabila banjir melanda semasa pemerintahan pakatan haram mereka kata banjir ini adalah rahmat dari Allah.

Hakikat bahawa membangunkan negeri tidak semudah yang disangka seperti menabur fitnah telah mengakibatkan satu kejutan budaya yang tidak mampu dipikul oleh kerajaan pakatan haram Selangor. Menguruskan negeri bukan semudah bercakap fitnah maki hamun di atas pentas. Rakyat sudah muak dengan ceramah hasutan pakatan haram.

Kemunafikkan PAS amat terserlah bilamana golongan PAS menyatakan bahawa UMNO lah penyebab bala yang berlaku di Selangor. Dari tanah runtuh, banjir, kebakaran sehinggalah kemalangan jalan raya, semuanya salah UMNO dan Barisan Nasional sehinggakan mereka pernah mengaku bahawa jika mereka memerintah tidak akan berlaku apa-apa kekacauan kerana pemerintahan mereka dilindungi oleh tuhan.

Nampaknya keadaan bertambah teruk bagi negeri Selangor di bawah pakatan haram. Jika dahulu, ada sesetengah tempat yang banjirnya hanya pada musim tengkujuh, kini boleh dikatakan banjir setiap kali hujan. Ini tidak lagi termasuk tempat-tempat yang tidak pernah banjir tapi sekarang suasananya tak ubah seperti anak sungai dan juga kolam ikan.

Sejak dari dahulu lagi, isu kejadian alam telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang, namun apabila segalanya diletakkan atas politik, maka kerja dan tugas pun boleh jadi tidak cekap. Ini yang berlaku di sekitar Selangor, oleh kerana terlalu banyak berpolitik dan mencari salah orang lain, kerajaan yang ada sekarang tidak mampu untuk menjaga dan memberikan khidmat terbaik kepada rakyat. Akibat daripada penyelengaraan yang tidak efisyen sesetengah saluran dan penyelengaraan air hujan di Selangor gagal berfungsi dengan baik.

Akibatnya, bagi kawasan rendah akan mengalami banjir teruk setiap kali hujan. Yang paling membimbangkan lagi, apabila kawasan yang tidak pernah banjir, mengalami kejadian “air naik” yang boleh menyebabkan kerosakkan, kecederaan dan juga kehilangan nyawa. Kejadian banjir besar berlaku ketika hanya 2-3 hari sahaja kelab malam pertama di Shah Alam dirasmikan.

Jika pemimpin BN dan UMNO mengamalkan politik cetek akal seperti Pakatan Rakyat, sudah tentu isu banjir ini dikatakan sebagai bala tuhan kerana PR halalkan kelab malam pertama di Shah Alam dimana penduduknya 70% adalah orang Melayu yang beragama Islam.

Aktiviti perlombongan pasir yang tidak teratur juga adalah salah satu punca banjir kilat berlaku. Tambahan pula pegurusan sampah yang carca marba telah menyebabkan banyak longkang yang tersumbat yang akhirnya menyumbang kearah masalah banjir kilat.

Pakatan haram tidak pernah layak sedikit pun memerintah Selangor kerana mereka adalah punca segala permasaalahan yang tiada penghujungnya. Kepakaran mereka dalam menabur fitnah tidak mampu diimbangi dalam skil pengurusan negeri yang amat buruk yang akhirnya mencipta reputasi yang teramat ketara kegagalannya.

Umno Kuala Selangor

7 ulasan:

  1. firman allah,kemusnahan alam itu berpunca dari tangan2 manusia,semenjak PR memerintah selangor,bermacam2 bala menimpa,rumah urut tumbuh mcm cendawan lps hujan sampaikan sebelah pusat jagaan kanak2 pun ada,masjid dan surau jadi tempat menabur fitnah,cukai pintu naik mendadak lambat bayar kena sita,rumput dan lalang tinggi berdiri,sampah bertimbun2,selangor darul ehsan dah jadi selangor darul lubang jalan2 tidak di selengara dengan baik,shah alam yang dulu di sebut bandaraya melayu ,kini penduduknya dah jadi 70/30,ini lah yang perlu dibayar penduduk shah alam atas nama perubahan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko duduk selangor ke? Merepek tak sudah2.. Kuantan ngan tengganu pun banjir besar jugak kan!

      Padam
  2. SALAM. 3 dosa yg diambil kira dikubur adalah -
    1) Dosa yg di buat oleh individu itu sendiri.
    2) Dosa yg dibuat atas ajakan/arahan orang lain.
    3) Dosa yg dibuat oleh kawan2 diatas ketaksuban.
    DOSA PERTAMA- Apabila seseorang itu memberi Fatwa/Ilmu/Ajaran/Amanat yg salah dan selagi tidak dihentikan/tarik balik maka sepanjang itulah dia dalam kedosaan.
    DOSA KEDUA.- Apabila dia megajak/meyuruh orang lain memematuhi ajaran salahnya itu maka sepanjang itulah dia dan pegikutnya dalam kedosaan.
    DOSA KETIGA - Selagi masih ada orang mengamal Ilmu/ Ajaran/ Fatwa yg salah itu Walaupun Individu yg megeluar kan Fatwa/Ajaran/Ilmu telah mati namun Si Idividu itu akan terus menanggong dosa pegikut nya.
    Lantaran itu Individu ygbernama Hadji ini segeralah tarik atau batal dan melarang pegikutnya dari terus mengamal Amanat nya itu. INSYAALLAH.

    BalasPadam
  3. Semuga Allah memberi petunjuk dan hidayah. Amin

    BalasPadam
  4. memang betuk ke? Kuantan banjir kerana LYNAS!!??

    BalasPadam
  5. Aku teringat seorang penyokong taksub Nik Aziz semasa tahun 90an kata, "Kelantan tidak pernah banjir sejak MB nya ulama, tidak seperti negeri lain yang tidak sudah-sudah dilanda bala dan malapetaka tuhan". Tapi sekarang ni orang yang bercakap tu kata, Kelantan dilanda banjir sebab fenomena. Lawak tak?

    BalasPadam
  6. puak2 taksub memang lawak, apa2pun semuanya kehendak Allah swt

    BalasPadam