Sabtu, 12 Januari 2013

16% Cina Malaysia yakin dengan hala tuju kerajaan

Hanya 16 peratus pengundi Cina yang dikajiselidik oleh Merdeka Centre mengatakan negara ini menuju ke arah yang betul - yang terendah sejak Mei 2009.

Demikianlah kata Merdeka Centre. Kenapa 16 % bukan 80%?

Ianya kerana persepsi yang berjaya dimainkan oleh pembangkang. Ambih contoh saham yang ada kepentingan kerajaan, apabila satu-satu nama saham milik kerajaan tidak dijadikan isu, saham tersebut melonjak naik. Ia berbeza dengan saham Felda, menyenaraian di papan utama bursa tempatan telah menurudum angkara spekulasi yang dimainkan oleh puak-puak dajal.

16 % inilah golongan koperat cina yang banyak menjana ekonomi negara dan mereka mempunyai penilaian dan kajian yang kukuh terhadap keupayaan negara yang berusaha keras mentransformasi ekonomi, sosial dan politik Malaysia mengikut acuan kita.

Jika tidak mana mungkin tukaran ringgit dengan dollar Amerika hari ini mencecah satu angka yang memberangsang sejak nilai ringgit ditambat pada angka RM 3.80 pada satu dolar USD.

Walaupun ekonomi dunia masih lembab terutama di Amerika dan China, kedudukan Malaysia kekal kukuh dan berjaya bersaing dengan negara jiran yang sentiasa berusaha menandingi Malaysia.

Biarlah ramai peratusan cina tidak percaya dengan hala tuju negara, biar mereka malu sendiri suatu hari nanti.

Niat mereka jelas, mereka mahu menangkan Dap.

Sekian/_
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.