Sabtu, 12 Januari 2013

Elakkan Peperangan Kaum kerana kalimah Allah

Isu terbaru yang melanda negara adalah isu kalimah Allah. Lim Guan Eng Dap laknatullah seolah-olah menjadi perantara bagi pihak luar untuk menimbulkan conflict dalam negara.

TM percaya usaha untuk memecah belahkan keharmonian kaum dan seterusnya ingin mencetuskan conflict kaum yang akan mengundang campur tangan luar.

Hari ini sudah ada suara dari orang kampung yang marah dengan isu kalimah Allah dan sanggup mengangkat lengan untuk mempertahankan kalimah Allah daripada dijadikan hak kristian, mereka tidak mahu negara ini menjadi seperti negara jiran atau kata lain mengelakkan fahaman secular dan pluralism bertapak di bumi ini.

Ingat, jika ada satu nyawa hilang yang berpunca conflict perkauman, tak sampai sehari akan muncul kapal-kapal perang dari luar siap sedia untuk melanyak kita atas dasar yang dibuat mereka.

Oleh itu pihak-pihak yang berwajib hendaklah menyelesaikan isu kalimah Allah daripada menjadi picu kepada peperangan salib alaf baru.

Elakkan negara ini menjadi medan perang seperti negara-negara Islam yang kaya raya di Afrika, yang akhirnya tunduk dengan kuasa barat.

Ingat, kerana syiar Islam, nyawa sanggup menjadi taruhan.

Sekian/_

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.