Langkau ke kandungan utama

Bila Anwar menang vs Utusan

Anwar berjaya menang kes saman terhadap isu LGBT. Kita hormat keputusan mahkamah, kalah menang dalam kes mahkamah perkara biasa.

Orang yang sah membunuh pun kadangkala terlepas daripada hukuman. Penyamun pun boleh lepas bebas, inikan pula kes Anwar.

Kes liwat yang membabitkan pembantu beliau yang mengambil masa 3 tahun dan beratus kali penangguhan akhirnya memihak kepada Anwar.

Ini kelemahan pendakwaan dan kebijaksanaan pembelaan. Bila pembangkang kalah, tuduh mahkamah dikuasai oleh Umno, bila menang ini mahkamah rakyat. (Rujuk kenyataan Nizar Jamaludin dalam kes MB Perak) .

Bila Anwar menang semua penyokong dia menjerit kegembiraan dan menokok bahawa Utusan sememangnya kuat fitnah.

Utusan tak fitnah, dia ada hujah dia, alasan dia, tetapi dah nak kalah nak buat macam mana. Respect lah keputusan tu. Macam kes liwat juga, Nampaknya mahkamah kena tubuh mahkamah sintifik lah, sebab mahkamah hari ini masih kunu. Polis pun kata kalau nak ambil gambar mesti guna filem sebab digital kamera tak laku di mahkamah.

Atau pun hakim-hakim yang ada kena pergi kursus CSI baru boleh ada perubahan kut. Boleh menerima bukti-bukti saintifik.

Anwar pernah kalah dalam saman fitnah terhadap Dr Zambry dalam isu lawatan MB Perak ke Amerika dahulu, Anwar diperintahkan membayar Dr Zambry RM 100 juta. Ini baru menang sikit dah riuh.

Agaknya kalau dia kalah dalam kes liwat dengan Saiful sudah tentu pelbagai tohmahan dilemparkan terhadap Tan Seri Nazri Aziz selaku menteri undang-undang.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. Apabila menang dan memihak kepada DSAI, ini bermakna Utusan memfitnah.

    BalasPadam
  2. Macam la DSAI tak pernah kalah fitnah saman. Jadinya DSAI pon kaki fitnah jugak?

    BalasPadam
  3. Kenapa tak saman Datuk Eskay yang sah-sah telah mengaku dia yang empunya video Anwar dengan Cina Doll.

    Kerana Anwar dah tahu awal-awal lagi dia tak boleh nak putar-belit.

    Bab sembang dengan BBC bolehlah putar belit. Penggunaan perkataan dan ayat-ayat memanglah kerja orang macam Anwar tambah lagi yang mengadili tu pun lebih kurang saja.

    Utusan tetap akhbar yang bertanggung jawab. Tak macam Haramkah dan Malaysiakini hamlau.

    BalasPadam
  4. Salam Tuan, Hamba Pena Dari Tanah Melayu mohon jasa baik tuan untuk pautkan blog hamba yg kecil ini pada blog tuan. Blog Tuan telah hamba pautkan ke blog hamba.

    link blog hamba: http://penadaritanahmelayu.blogspot.com

    BalasPadam
  5. ye ke DSAI penah kalah. ce citer bila? tapi utusan memanjang kalah. menunjukkan memanjang tipu. cepatla skit bangkrap akhbar pemfitnah no 1 negara ni

    BalasPadam
  6. buatlah taubat...cukup2lah.

    BalasPadam
  7. 2 x 5 sahaja, bila keputusan makamah memihak kepada pihak kita, makamah adil, bila memihak kepada orang, makamah tak adil, dibeli mcm mcm lah.

    BalasPadam
  8. QAZAF jenerasi ketiga

    BalasPadam
  9. pape utusan la paper paling banyak menipu....PAPER PENIPU 1 MALAYSIA.

    BalasPadam
  10. adat mahkamah dunia...ana tunggu mahkamah yang satu lagi.....

    BalasPadam
  11. Harakah lagi Serakah, macamlah tak pernah buat fitnah. Anwar tu pun dulu dalam UMNO naik kerana Utusan.

    Kalau tak ada Utusan mampuih tergolek dog.

    Inilah manusia yang paling haprak, dalam negara ada.

    Anwar, Hadi, Kit Siang geng 3 Serangkai
    Kenyang Perut Tak Ada Akai

    BalasPadam
  12. cakap sj kuat...pergi sj la saman dan tangkap anwar kalau ada dah ada bukti, tak payah menyalak sana sini... muak dgn perangai umno bn, psl fitnah nombor satu di dunia... INGAT!!!kita akan tamatkan hayat Be eNd PRU ni jg. ABU= ASALKAN BUKAN UMNO..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…