Sabtu, 9 Februari 2013

089/02/13- DUIT BR1M DUIT HARAM

Terdengar suara sumbang di belakang semasa pemberian Brim 2.0. Seorang lelaki berlebai menyebut 

"NAK AMBIL DUIT HARAM NI PUN SUSAH,NAK KENA BERATUR, MACAM BUDAK SEKOLAH" 

Apa pandangan anda semua dengan ucapan wang haram tu? Haram kah jika situa tu masih menggunakan wang tersebut?

Ada pula kedengaran " Duit  tu bukan duit Umno, tu duit kerajaan, duit kerajaan tu duit rakyat" 

Azli Taliban aktivis Pas Perak, orang kuat Nizar Jamaluddin bekas menteri besar Perak ke 10 pula berkata;

"DUIT KERAJAAN DUIT HARAM, DUIT JUDI, DUIT PELACUR,  DUIT ARAK , DUIT BABI SEMUA DI SITU"

9 ulasan:

  1. Mungkin tahap akedemik mereka rendah kot, SPM pun pangkat 3 je. ceremah pun tahap tu jela, tidak membina, copy dan paste je.

    BalasPadam
  2. Duit haram?yang sibuk beratur sekali tu apahal? tak suka,tak payah ambik la..bodoh betul..

    BalasPadam
  3. Apabila kita bawa air di dalam gelas ke bibir dan menyatakan bahawa 'saya nak minum arak nih', maka menjadi haramlah air itu di minum.
    Bagitulah kata arwah datok saya.

    BalasPadam
  4. Tu la yang dikatakan,p dengar mengaji,tapi tak reti reti juga,sekali kata haram,,,sampai bila bila pun jadi haram.

    BalasPadam
  5. dah tau haram, watpe amik duit tu?

    BalasPadam
  6. Dah namanya pon PASngok..ngok lah dia sampai bila-bila.

    BalasPadam
  7. yag haram apa bila dapat duit tu kene pangkah bn, bodo umno ni

    BalasPadam
  8. MANA PUNYA PENCERAMAH NI...PASngok.. tul...

    BalasPadam