Rabu, 6 Februari 2013

047/02/13- Kronologi TALAM Siri 2: @khalid_ibrahim


KHALID IBRAHIM: Menteri Besar Businessman
jejarikami | 20:00 |








Khalid Ibrahim urus Selangor macam urus syarikat. Kepercayaan yang diberikan oleh rakyat disia-siakan begitu sahaja. Lupa Sultan lupa rakyat tapi DAP dia ingat. Tindakan Khalid untuk memberikan talian hayat kepada Talam dalam menyelesaikan isu hutang Talam kepada anak-anak syarikat kerajaan negeri Selangor telah memberikan cahaya dan hayat baru kepada Talam yang merupakan syarikat pemaju perumahan yang membina rumah berkualiti seperti rumah haram pada harga yang mahal.


Talam yang telah menukar namanya kepada Trinity Corporation Berhad selepas transaksi penyelesaian hutang ditandatangani teah melangkah dengan gah dan melepaskan diri dari hutang yang membelenggunya sekian lama dan diklasifikasikan sebagai syarikat yang hampir bankrupt.


KHSB yang merupakan syarikat pemaju tersenarai milik kerajaan negeri semakin musnah dan bertambah parah keadaannya, kerajaan pimipinan menteri besar businessman telah mengambil tanah KHSB seperti di Selayang dan beberapa lagi aset yang amat penting, seterusnya meletakkan KHSB di dalam keadaan tertekan dan sukar untuk membiayai gaji kakitangan yang 99% beragama Islam dan berbangsa Melayu.


Menteri Besar Businessman tidak mempedulikan kepentingan pemegang saham yang merupakan rakyat jelata dan bertindak sesuka hati bagi memenuhi impiannya untuk menyelamatkan sahabat baiknya Tan Sri Chan Ah Chye dan membantu mengembangkan agama Kristian yang dianuti oleh 99% kakitangan Talam. Untung Talam di SELAMATKAN MENTERI BESAR BUSINESSMAN walau nak bankrap tak pasal-pasal dibantu. Berapa banyak DANA RAKYAT yang digunakan untuk bantu TALAM boleh digunakan untuk membantu RAKYAT???


Dalam mesyuarat pada 13 Oktober 2012, lembaga pengarah KHSB sendiri telah mengarahkan juruaudit luaran untuk menyiasat tindakan Menteri Besar Businessman semasa transaksi hutang Talam dan memberikan laporan kepada Suruhanjaya Sekuriti dan juga Bursa Malaysia.


Geran yang dijanji akan diberi oleh Menteri Besar Businessman kepada KHSB sebanyak RM115 juta hanya bertujuan untuk mengaburi mata rakyat dan melindungi dirinya dari di siasat oleh Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa Malaysia terhadap penipuan dan PENYALAHGUNAAN KUASANYA sebagai menteri besar lantikan SULTAN SELANGOR…