Sabtu, 30 Mac 2013

SEDAR vs FIKIR

Kenapa bila barang naik, kena tax, caj perkhidmatan naik (Barang Naik), kerajaan dipersalahkan?

Walaupun kerajaan persalahkan, pernahkah anda terfikir? 
Merempat sangat ker hidup aku?
Aku tinggal didalam kandang haiwan ker?
Aku tak ada kerja?
Aku belajar dapat degree, diploma, sijil teknikal, kemahiran mana aku dapat untuk tanggung  kos sara hidup dan belajar ?
Dari mana aku dapat duit ?
Aku mencuri?
Aku  tak mencuri?
PTPTN? Dah dapat tak bayar biasiswa, FOC (joli), duit mak bapak ( penat jerih yang jarang difikirkan)

Eleh REZEKI, BEDAL JER....Adakah SIKAP seorang MUSLIM?
Rakyat asing datang Malaysia  tak nak balik negara asal coz MALAYSIA AMAN, TENANG, MUDAH BUAT DUIT, XDE PERANG, KERJA MUDAH etc.

Rakyat MALAYSIA masih TAK BERSYUKUR DENGAN NIKMAT YANG ALLAH SWT beri.


Asyik salah menyalahkan org lain. PERNAHKAH ANDA TERFIKIR, SETIAP APA YANG BERLAKU DAN TERJADI DATANG DARI YANG MAHA ESA!!!

Mungkin apa yang terjadi sekarang dugaan buat kerajaan kerana ke tidak sempurnaan yang kecil diperbesar-besarkan oleh orang "EDUCATED 3 ", XPNH  BERSYUKUR, BUSUK HATI, BUTA HATI, BERLAGAK BAGUS, PEMALAS, SEMUA NAK PERCUMA DAN ETC!!!!!

Kalau betul nk tukar kerajaan anda yg ada SIJIL3 EDUCATED TLG BAYAR SEMULA DUIT YG DITANGGUNG SEMASA BELAJAR, berapa juta trilion kerajaan labur kan utk anda???

Dengan pembayaran semula ANDA3 SEMUA.segala tax bleh dimansuhkan wlpn xsemua.cuba anda cari maklumat NEGARA2 yg anda rasa terbaik dan bandingkan dgn kerajaan MALAYSIA.

RUMAH PERCUMA,SUBSIDI PELBAGAI, ELAUN BULANAN dan sbgainya.org2 yg kerja dgn kerajaan AMAT9 beruntung coz keje main3 pn gaji still sama,bonus still dpt,elaun semua sebat,

TETAPI kenapa perlu MENJATUHKAN KERAJAAN DGN TATA KERJA YG MENUNJUKKAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI???

Bangga aku pengarah, pegawai kanan,dll. pengemis lbh MULIA kdg9.org kerja Kerajaan (rumah+kereta+keluarga) dh lengkap semua kerajaan salah,

DAH senang+pandai+educated,rasa diri dh sempurna.pernahkah anda terfikir itu semua REZEKI DARI ALLAH SWT!!!!!

BERSYUKUR LAH!!!

bukan kerajaan yg bagi, tapi dari usaha,titik peluh sendiri, keringat,tenaga, ikhtiar dan redha kita kpd ALLAH SWT tanpa kita sedar.

KERAJAAN sekadar jambatan utk kita memperolehi dan melakukan urusan duniawi.saya hanya org biasa,tapi pengalaman berurusan dgn org EDUCATED&

KERAJAAN membuatkan diri terasa lebih HINA dari seorang PENGEMIS.tapi saya TAK menyalahkan kerajaan atau org lain kerana ALLAH SWT, MAHA MENGETAHUI & MAHA ADIL.

DIA lbh TAHU apa yang kita dapat dan terima. BERSYUKUR LAH DENGAN APA YANG ADA! PANDANG LAH SESUATU DENGAN MATA HATI! APA YANG KITA BUAT UTK ISLAM & NEGARA MALAYSIA?

Buatlah sesuatu yg mendatang kan kebaikan utk semua dan untuk jangkamasa panjang, jangan ikut hati akan mati. Fikirkan lah keadaan 5thn akan datang jika sesama kita masih mementing kan FAHAMAN POLITIK & KEPENTINGAN DIRI SENDIRI & SAKIT HATI???!!!

Berjuang lah demi ISLAM (ukhrawi) DAN TANAH AIR (duniawi). Kita hanya makhluk NYA tidak sempurna dan sering melakukan kesilapan.

Marilah kita bersama2 bersatu demi masa depan generasi akan datang. PEWARIS KITA memerlukan kita dlm melalui kehidupan yang semakin moden dan tanpa sempadan.jangan biarkan orang-orang@orang asing memperkotak-katikkan kita yang berpengaruh@berpangkat.kerana wang orang MELAYU alpa, leka, lalai, layu dan lemah. orang politik semuanya sama. andai kata kita berpengaruh kita jua sama seperti mereka. jadi TAK payah gaduh3, cuma org yang 'terlebih' kata, maki, potpet mungkin ada sesuatu yg kerajaan .

YB.Dato' xdpt penuhi permintaan MEREKA!!!! politik bagus DAN bersih, tapi ORANG2 yang mengemudi?????

MASYAALLAH.TABARAKALLAH.ALLAHUAKHBAR3x!!!!!