Sabtu, 18 Mei 2013

Kerajaan BN Perak bakal tumbang 6 bulan lagi

Menurut sumber dalaman Pas Perak, Pakatan Haram (Dap/Pas/Pkr) akan menumbangkan kerajaan BN secara petisyen atau tindakan mahkamah.

Sebelum ini Pas merancang untuk membuat bantahan semua kerusi Dun yang dimenangi oleh BN tetapi perkiraan akhir Pas hanya akan bawa hanya 6 kes sahaja ke mahkamah.

Pun begitu beberapa calon Pas yang kalah tidak bersetuju dengan cadangan bekas menteri besar tersebut, dan secara peribadi beliau telah menerima kekalahan tersebut secara proses pemilihan dan beliau yakin dengan keputusan yang dibuat rakyat pada 5 Mei lalu, tetapi atas kehendak parti beliau akur dengan sebarang keputusan yang bakal diambil oleh pucuk pimpinan negeri.

Ada sumber lain menyatakan, ini adalah perancangan Dap negeri Perak yang mahu menang dengan apa cara sekali pun.

Jika menang 6 kes bererti Pas akan menubuhkan kerajaan baru bersama Dap dan Pkr.. BN akan jadi pembangkang dengan hanya 25 kerusi dan Pakatan Haram 34 kerusi.

Full stop
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

24 ulasan:

  1. memang haram jadah sungguhla puak pakatan rakyat ni...dah kalah tu sudahlah..terima la kekalahan dok ketegag juga nak buat bantahan buat apa lagi..syukur Alhamdulillah perak masih di tangan BN dan diperolehi dengan secara demokrasi pilihanraya yang adil dan telus.semoga pembangunan yang dirancang dapat dilaksanakan..JANJI DI TEPATI bukan tawaran murah tak laku oleh Pakatan Rakyat Perak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tipu.....

      Padam
    2. hoi setan habis tu kenapa masa bn kalah di perak dulu bn tak terima je kekalahan lepas tu beli pulak adun pakatan

      Padam
  2. BN sudah pasti akan menumbangkan PR lebih2 lagi DAP masa akan menentukan setiap kemenangan mereka adalah diwakili oleh ahli yang haram.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn2 hg pendatang haram.....

      Padam
  3. Ya Allah selamatkan kerajaan Islam UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mana ada kerajaan Islam di dunia ni yg mengatakan kerjaan umno tu kerajaan Islam, nak laksana hukum Islampun tak mahu... bodoh....

      Padam
    2. Tanpa Nama19 Mei 2013 10:32 PTG

      Kenapala bongok sangat kamu ni. Otak masih bawah tempurung. Kerajaan Islam di dunia ni banyak ka? yang laksanakan hukum Islam hanya Arab saudi. Tapi pemimpin Arab Saudi puji Malaysia sebagai negara Islam. Negara lain yang tak Islam tak yah la nak sibuk. Tak perlukan pengiktirafan mereka ok?

      Padam
    3. umngokbn parti kafir laknat!

      Padam
  4. Tunggukan harinya apabila PAS dengan 'rela hati' keluar dari Pakatan dalam waktu terdekat.Walaupun air mata darah PKR dan DAP bergenang dibumi Perak...inshaallah..semua perancangannya pasti gagal.

    BalasPadam
  5. Moga2 menang, padan muka mamak tu, kah, kah, kah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Otak kau dah kalah tu kalah je la....rakyat memang taknak liPas di perak.....kena guna je lipas oleh daPiq tu....

      Padam
  6. Percaya dongeng yg dibawa olih askar cina dap laknat tu. pas pun taubatla cepat2 lagi lama besama dap laknat tu melekat laknatnya pada pas nanti. Kalau ketua pas tak setuju, ramai2 ahli pas keluar dan masuk umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Umno sebenarnya pencetus 13 Mei... bkn DAP, klu x caya tanya Tamrin Baba....

      Padam
    2. Buat apa tanya Tamrin baba? Dia tu pakar sejarah ka? Lebih baik baca buku Tungku A Rahman 13 Mei. Ada fakta bukan auta. Tamrin tu auta saja sebab nak suruh Nuar angkat dia balik. Politik dia dah hanyut dalam UMNO. Tak laku lagi walaupun anak bekas TPM.

      Padam
  7. Kedua2 phk pas ngan umno jgn brlebih2 sngt,kku tak DAP yg untung melayu gigit jari,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Unmo memerintah pun MELAYU gigit jari, cina tetap untung...........

      Padam
    2. Tanpa Nama19 Mei 2013 10:37 PTG
      Anda keliru di sini. MELAYU GIGIT JARI KERANA TAK MAU BERUSAHA. CINA UNTUNG KERANA BERNIAGA. TAPI KALAU DAPAT PADA DAP, CINA LAGI UNTUNG KERANA DASAR PENTADBIRANPUN MEREKA AKAN KAWAL. SELAMA NI MEREKA KAWAL PERNIAGAAN TAPI KALAU MEREKA KAWAL DASAR DAN TENTADBIRAN NEGERI SEKALI, MELAYU MACAM KAMU TAK ADA APA-APA LAGI NAK GIGIT.

      Padam
  8. Jangan risau...kalau BN kalah yang hilang jawatan adalah ADUN2, yang hilang projek adalah kroni2, yang hilang kerja politik adalah pencacai bawahan...Insyaallah PAS dan PR akan merubah Perak ke arah kecemerlangan...Kesian Hamidah Osman Sg. Rapat terkedu...insaflah.

    BalasPadam
  9. Umno ni nak kata islam tak nk kat islam nak tengok depa ni islamik tak juga. Dah la tinggal ja la parti umbo melayu ni. Mai kita pegang kat islam sepenuhnya. Cuba ambil pengajaran kat arwak din protokol tu. Kemana akhirnya kita?. Mati juga. Biarlah kita mati d solatkan oleh org2 yg benar2 sayangkan islam dan nak tegakkan islam. Mengajak org berilmu dan mendidik generasi pemuda mendalami isla sebenar.

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama19 Mei 2013 10:37 PTG

    Pegang Islam sepenuhnya??? Ada ulamak dalam UMNO yang lebih baik dari 'ularmak' dalam PAS yang hanya jaga kepentingan politik. Sedarla woi. PAS hanya guna nama Islam tapi perangai ahlul PAS termasuk yang di atas tu lagi teruk dalam hukumpun tak konsisten. Boleh belah la parti ajaran sesat

    BalasPadam
  11. Umno dh nk kalah dah... terima la QADA' & QADAR drpd ALLAH... menang pun menipu nanti kalah pun dalam keadaan menipu jugak.. UMNO dulu kini selamanya penipu org melayu semua...

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang pun umno ni pengkianat melayu

      Padam
    2. aku dah malas lah nak layan suasana politik di malaysia ni.....macam2 hal tengok negara lain x pun teruk macam malaysia lebih baik aku layan politik dunia bagi aku layan politik malaysia ni buang masa je

      Padam