Jumaat, 10 Mei 2013

Kos penghantaran gas naik RM 2 jangan salahkan kerajaan.

Kenaikan kos penghantaran tong gas memasak sebanyak RM2 menyebabkan , Anwar suruh rakyat lawan kerajaan

Anwar Ibrahim dalam Twitter semalam telah berkata kenaikan harga gas memasak adalah "hadiah kemenangan BN kepada rakyat."

Sebenarnya harga gas memasak tidak naik, yang naik hanya kos penghantaran & perkhidmatan yang naik sekitar RM2.

Kenaikan kos penghantaran adalah sesuatu yang tidak boleh dikawal kerana ia ditentukan oleh pasaran semasa.

Tindakan Anwar mengapi-apikan rakyat dengan isu-isu kecil begini kerana itu saja yang beliau pandai lakukan.

Kalau nak bantah pergi bantah kepada persatuan lori, persatuan pengedar gas yang ramai dari bukan melayu.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

14 ulasan:

  1. SIAPA YANG CONQUER INDUSTRI PENGANGKUTAN DAN PENGHANTARAN? TAKKAN TAK TAHU KOT..NAMPAKNYA DEPA DAH MULA MENAIKKAN KOS SESUKA HATI..

    BalasPadam
  2. KOs penghantaran kan sudah termasuk dalam harga bersih gas itu, mengapa perlu dikelasifikasikan sebgai kos penghantaran pulak.

    BalasPadam
  3. Anwar memang BEBAL...

    BalasPadam
  4. Semua orang tahu monopoli Bukan-Melayu yang mengawal harga barangan di Malaysia. Sekiranya mereka sewenang-wenangnya bermain dgn harga barangan, di sarankan kerajaan memperkenalkan undang2 yg menghalang monopoli, seperti di Amerika Syarikat.

    Seperti yg di duga, yg naik kan adalah harga puak2 penyokong pembangkang, yang bising2 pembangkang, dan yg disalahkan adalah kerajaan.

    Kerajaan perlu menjelaskan kepada rakyat tentang perbuatan monopoli kaum Bukan-Melayu ini , biar rakyat tahu siapa yg menaikkan harga barangan sebenarnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju, kena ada akta monopoli. Hampir keseluruhan barangan dimonopoli oleh mereka

      Padam
  5. kalau nak kurang harga gas pergilah beli sendiri di kedai gas. so kita boleh jimat RM2.00.

    BalasPadam
  6. yg naikkan harga persatuan lori milik cina. jgn marah kerajaan.

    BalasPadam
  7. Yg bodo kjaan kita ni.dah tau bangsa dorang ni suka kena kan kita.nape x kena kan dorang awal2?

    Apa yg susahnya nak kena kan dorang.kalo nak naik rege tport.kita suruh yg lain antar kan.pastu kita ada undang2.nape x nak gunakan.

    Ke najib mmg suka dikenakan mcm ni?

    BalasPadam
  8. good signal
    nampaknya org melayu dah terbuka mata yg kawal harga beli barang itu cina, good! kita kene didik lagi sahabat2 kita yg lain...

    ABC

    BalasPadam
  9. ayat nk cover..kos penghantaran ler,bil letrik lak tenaga boleh ubah ler..ada jugak yg sokong tu..kite tengok ape lagi yg naik lepas ni,,

    BalasPadam
  10. Mudah saja. Beli sendiri. Beli di kedai Melayu. Kalau tak ada juga bawalah famili makan dikedai Melayu.

    BalasPadam
  11. Naik angin....kuang3

    BalasPadam
  12. bodoh punya melayu kos hantar macam mana petronas monoply siapa punya mahathir lorry siapa punya melayu harga diesel tak naik pun jadi kos kat mana kapal bulking dari sarawak ke semenajung kot

    BalasPadam
  13. Lu orang mampus la melayu..kita cina orang ikut suka la harga mau kadi naik..lu bayar sudah..siapa tokey sini..malaysia kita cina punya..lu orang terjun lombong mampus..ma cibai lu malau..

    BalasPadam