Langkau ke kandungan utama

KDN TAK BAGI AMARAN, DIA JEREKAH TERUS!! AMEK KAU MALAYSIAKINI DAH JADI MALAYSIAKUCIL PULAK

Ulasan

  1. It is advisable Zahid speaks Malay to reporters. It is rather shameful a senior cabinet minister speaks with broken English.

    BalasPadam
  2. Peduli apa dengan broken inggeris... ini tanah melayu, cakap melayu yg sepatutnya...tau je la apa akan jadi kat korang pas ni...

    BalasPadam
  3. Ya betollll...edulik apa dgn bahasa inggeris ....cuba kua pegi jepun atau perancis diaorg lebeh utama kan bahasa dia kau paham tk paham itu kau punya pasal....

    BalasPadam
  4. Broken English..Menteri di Jepun x tau bahasa inggeris pun..x der masalah..pun..

    BalasPadam
  5. Haha he was just 'playing around' with d stupid reporter who used d so called broken English! Broken or not broken, d main issue is something else altogether.. jangan nak alih topik pulak!

    BalasPadam
  6. cakap bom bang bom bang xmo...g laa tangkap si anwar tu..kami rakyat malaysia x sabar tgk anwar kena tangkap..ada brani kaaaa...???

    BalasPadam
  7. Dia menteri bukan tahap bengong macam hampa. Sepatutnya dia punya bahasa ingelish ok. Macam mana nak berkomonikasi dgn orang luar. Come on la brafer. Kata bahasa inglish d mapaysia adalah yang terbaik di dunia. Takkan tahap menteri macam macai umno bawahan ja. Malu la. Yang dua ekor ni jangan kira la. Periksa pun dah cabut lari mana nak lulus. Bercakap lg out la.

    BalasPadam
  8. Satu lagi taktik pakatan haram jadah. Dah terkedu dengan jerkah zahid depa alih english pulak. Macam english depa tera sangat. Peliknya bangsa depani kalau cakap broken malay depa tak kesah pulak. Haram jadah betul......

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…