Jumaat, 31 Mei 2013

SEKOLAH TAHFIZ USTAZ ZAKI ATAU MARKAS PAS

Adakah telah mendapat kelulusan daripada Majlis Agama Islam Perak?
Sekolah Tahfiz Ustaz Zaki No 4961 Lorong 10 Jalan Raya Kg Pinang 34600 Kamunting Taiping Perak

Menjadi tanda tanya kepada penduduk Kg Pinang kalau tempat ini Sekolah Tahfiz mana tenaga pengajar nya ? sedangkan tidak berapa jauh dari tempat ini sudah ada Sekolah Agama Rakyat Nurussakinah di bangunan Surau yang sedang beroperasi sekarang.

Selalu juga tempat ini mengadakan Solat waktu berjemaah adakah mendapat kelulusan dari Jabatan Agama Islam Daerah kerana seperti yang diketahui jarak Surau sedia ada tidak sampai 800 meter dengan tempat ini begitu juga dengan jarak Masjid Maimun dengan tempat ini tidak sampai 900 meter.

Yang lebih mengecewakan penduduk pada sebelum Pru 13 tempat ini juga seringkali digunakan untuk Ceramah Politik untuk menutup mata masyarakat dijadikan tanah kosong bersebelahan sebagai Markas sementara tetapi segala operasi Politik dilakukan didalam tempat ini.

Pertanyaan dari penduduk setempat apakah pihak berkuasa di daerah Larut Matang dan Selama tidak tahu apa yang sedang berlaku ditempat ini atau sengaja buat-buat tak tahu kerana difahamkan seperti Jabatan Agama Islam Daerah Lms kaki tangan nya 100 % adalah ahli Pas tetapi bagaimana pula dengan Jabatan-Jabatan lain seperti Pejabat Tanah Taiping, Majlis Perbandaran Taiping,Adun Kamunting, Penghulu difahamkan juga kebanyakan Penghulu di daerah Lms adalah penyokong kuat Pas dan bagaimana dengan Ketua Kampong dan Jkkk masih semua nya lena lagi ?.

Bercakap tentang Penghulu admin dalam masa terdekat akan membongkar kisah seorang penghulu semasa berkerja tapi hadir majlis ceramah Pas semasa sebelum Pru 13 sama-sama kita tunggu, Walau apa pun laporan yang admin sediakan ini dapat kira nya menjadi perhatian pada pihak yang berwajib untuk bertindak. Ingatan buat semua orang Melayu telah berpecah berpunca dari kebodohan Melayu berpolitik jangan pula ada pihak yang cuba memecah belahkan lagi Penduduk di kampung Pinang ini.