Langkau ke kandungan utama

All Chinese Wants Is A Clean Government: Bullshit!




During 2008-2011 the Corruption Perception Index has dropped 13 points. This is the time when the Pakatan Rakyat is in control of the two 'economic states' i.e. Penang and Selangor, and it still is.

While Penang is in full control by Chinese DAP, Selangor is indirectly controlled by Chinese DAP too.

And all the while, Chinese DAP has been accusing and hammering the Malay-led Federal Government as corrupt-to-the-bone. For that, they call all the people to change the government and put them in power for they are the only party with integrity and capability and credibility and transparency.

The 13th GE result has proven that the Chinese has come together in total unity to change the 'corrupt-government'.

Nobody is saying the government is squeaky clean but to say that DAP is 'cleaner', just makes me sick.

No one would believe that DAP is a party of integrity and transparency, or capability and credibility - unless the person is either the biggest fool, or the most hideous hypocrite.

DAP has even set a record for the 'soonest ever corrupt practice by a political party in power' - thanks to Nga Kar Meng's wife for getting the contract to supply 'lounge suits' for Perak's Council, only after 42 days of PR's reign. If that is not corruption, then what is it?

And do not forget about the death of Teoh Beng Hock. The poor guy lost his life in MACC's office, yes, and he shouldn't lose his life that way. But he wasn't there for a study tour or a casual visit to a friend. He was there as a witness to DAP's corruption case. And his death has helped 'saved' many DAP top leaders.

Think about it, someone, their own people, actually died, to save the party. How corrupt can a party be?

If that doesn't ring a bell of DAP's corruption, the chinese who cry for 'integrity' must have got very poor memory if they don't remember why PKR Division head, Boo Chang left the party to join Barisan Nasional some time ago. To refresh their memory, Boo Chang resigned because he couldn't stand Lim Guan Eng's hypocrisy, corruptness and dictatorship in handling sPICE project in Penang. The project was awarded without open tender despite Guan Eng's brag of transparencies in DAP.


Look at the rate Penang Development Corporation (PDC) is selling land to private developers. Sales of land gives only one-off benefit to the state as compared to previous arrangements where PDC took part as a joint venture partner.

The same goes to where the Selangor's State Economic Development Corporation (PKNS) has transformed itself from a developer of houses for low to medium income rakyat to be a commercial developer building high end condominiums, bungalows and high profit margin developments.

There is also a question of sand mining in Selangor and where all the sand went which nobody seem to be able to add the volume and figures up.

If these are called Credibility, Accountability and Transparency (CAT) then we should rather be ruled by a cat.

Not to mention the rapidly growing night and adult entertainment under PR/DAP ruling. We don't have to be a police officer to know that all these 'dark' businesses are linked to 'darker' activities such as dirty money laundering, gangsterism, abuse of power or, to put it in one word: corruption.

What worse is that these dark businesses and darker activities will not stop there at the clubs or government offices or police stations, but it could get to people's doorstep and jeopardize the family and society. That's the level of damage from corruption that DAP could cause us all.

So, if the Chinese insist that they vote for DAP because they want a clean government, I would say go flush yourself in the toilet. You may fool yourself, but you can't fool others. How can you talk about integrity, when you don't even have dignity?

Before any Chinese rebut this article, make sure you go and clean yourself up first!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. Its not about corrup or integeriti its just about stupid chinese hate polite malay...thats it..

    BalasPadam
  2. All chinese want to clean goverment.....sebenarnya bersih itu dtg dr hati dan diri...klu spesis cina ni.. ckp bila berniaga untung sikit2 ma....tp sebenarnya ba.........nyak untungnya, diri pun x bersih... cth... tak mandi pagi..., kencing berak pun tak cebuk...dah klu mcm tu apa yg bersih kat cina ni...mcm tu mimpi nak kerajaan yang bersih...geli telinga dengornya...apa2 pun org islam tetap bersih...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…