Khamis, 18 Julai 2013

Elok bagi bonus kepada penjawat awam yang menjadi ahli Umno dan penyokong BN sahaja

Sebentar tadi selepas mesyuarat di MOF, PM DS Najib mengumumkan bonus setengah bulan gaji sempena Hari Raya Aidilfitri.

Harap kenanglah jasa kerajaan. Bersyukurlah wahai penjawat awam dengan keistimewaan yang anda dapat.

Pun begitu TM mengesa Najib memberikan hanya kepada penjawat awam yang menyokong atau menjadi ahli mana-mana parti komponen BN sahaja.

Kepada ustaz, ustazah, penghulu, kerani hospital termasuk doktor yang pangkah PR boleh mengadap Hadi Awang, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang untuk minta bonus.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

8 ulasan:

  1. Busuk hati betul blogger macam ni. Tak erti sistem demokrasi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sokong !!! ayat "Busuk hati betul blogger macam ni. Tak erti sistem demokrasi." menggundi adlh hak peribadi rakyat bknya hak parti politik.

      Padam
  2. Saya setuju sangat! Tetapi siapa yg menjadikan penyokong pembangkang semakin ramai dalam sektor awam? Mengapa rakyat negeri pembangkang seperti Kelantan diberikan keistimewaan menjawat terlalu banyak jawatan dalam kerajaan? Begitu juga guru, mengapa terlalu ramai guru yang berasal dari Kelantan? Bahalol dan tongong sangatkah rakyat negeri lain sehingga terlalu sukar menjawat jawatan dalam sektor awam?

    BalasPadam
  3. Kerajaan BN xde strategi dan lurus bendul. Semua laba dan ganjaran beri sama rata kat semua penyokong dan pembangkang. Sbb tu penyokong pembangkang seronok jer pangkah pembangkang. Buat apa2 pun, faedah dan laba dapat jge, malahan dpt naik pangkat, tp penyokong kerajaan x tentu lg dpt naik pangkatnya pun..

    BalasPadam
  4. betul lah tu ..... mintak kat hj hadi ke... kit siang ke .. ke... ke...ke... itu baru demokrsi....huuuuuuu....

    BalasPadam
  5. kalau macam tu segala cukai pihak pembangkang tak payah kasi kat gov le kan kan

    BalasPadam
  6. dah rakyat negeri kelantan jadi orang atasan di jabatan jabatan kerajaan.tentulah mereka utamakan orang kelantan untuk diambil bekerja.

    BalasPadam
  7. Ramai hijrah ke selangor pandu teksi.

    BalasPadam