Langkau ke kandungan utama

Kerana lambat bertindak BerShit 4 akan kembali

Puak pembangkang nampaknya semakin 'mua' atau melampau. Ini kerana tindakan undang-undang terlalu lambat diambil terhadap pihak penganjur bershit 1.0, 2.0 dan 3.0.

Sekarang Muslimun PasPisPus S.Ambiga akan menganjurkan satu lagi himpunan bershit 4.0 yang akan dibuat bulan September depan.

Tujuuannya dan sasaran kali ini ialah isu pembersihan daftar pemilih yang masih belum memuaskan hati mereka.

DBKL dan peguam negara hendaklah segera mengambil tindakan terhadap Ambiga dan konco-konconya.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. UMNO sudah kecut. Penakut rupanya UMNO ni . Perhimpunan Bersih pun Takut. Mcm mana boleh tadbir negara ni?

    BalasPadam
  2. entah apalah sebabnya sebarang tindakan yg berkaitan dgn Bersih lembab sangat tindakan di ambil.apa dah jd dgn Jabatan Peguam Negara,PDRM?mgkin tugas dan DPP tak seimbang?atau pegawai dan anggota PDRM tak cukup tenaga kerja?.PM,Menteri KDN,Menteri Undang2 tak sedar ke?.Wahai para pemimpin Negara lindungilah kami dr sebarang masalah yg sengaja ditimbulkan ambillah tindakan tegas dan keras keatas mana2 pihak yg tidak menghormati undang2 Negara...

    BalasPadam
  3. Kalo AMBIGA tuh Melayu n penyokong BN ...xdan dia nak letak bontot atas kerusi lagi dah di amek tindakan...xpon dah di dakwa atas dakwaan mnghina YDP atau cubaan menghasut....tapi oleh krn pompuan tuh 'achi' so,,, dia boleh buat apa sahaja krn undang2 di Malaysia hny di kuatkuasa pada org Melayu/rakyat marhaen saje.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.....undang undang yang ada hanya cekap dan pantas di kuat kuasakan hanya kepada golongan melayu islam jer....ironinya pemimpin kita majoriti melayu & islam.....
      golongan kafir harbi dinegara ini cukup TERJAGA dan DILINDUNGI hak mereka....

      Padam
  4. Ini yg buat rindu kat Tun Mahathir, pemimpin UMNO skrg pengecut,kurang pandai,kurang credik,penakut, bila bab kedaulatan undang undang. bab Melayu n Islam terus kecut sbb nak jaga kafir....Janganlah sampai jadi macam PAS dah jadi Bacul terus, di kencing n d pijak Oleh DAP, elakkan jadi hamPAS.....pls pemimpin Berani sikit.....Jgn jadi Mcm PAS N PKR....barua DAP

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…