Selasa, 16 Julai 2013

SATU PENGAJARAN YANG SANGAT BERHARGA BUAT LELAKI INI



Hai inilah nasib kerana menghina agama Islam dan tak pandai jaga sentiviti agama lain. Kejadian ini perlu di ambil iktibar oleh semua orang yang maner perlu menghormati di antara satu sama lain.

Ikuti laporan kes bersabit melarikan orang.
Daerah: Sri Muda report, Selangor dan Jalan Tun Razak report, Sentul.

Nama mangsa remaja Cina: Ng Mun Tatt, 24.
kerja: Penjaga kaunter kafe internet.
Alamat: NO 29 JLN MANJA 25/11 TAMAN SRI MUDA SEK 25 SHAH ALAM.
Diculik di hadapan sebuah restoran ketika sedang makan bersama teman wanita sekitar jam 3 pagi oleh 8 (L) dipercayai berbangsa Melayu menaiki sebuah kereta jenis Toyota Alphard.. guna nombor pendaftaran palsu. Teman wanita ditinggalkan dan tidak diapa-apakan
Mangsa kemudiannya dibawa ke kawasan hutan sebelum ditinggalkan di kawasan tepi jakan Km4.5, Lebuhraya Duke (Duta hala Ulu Klang) berhampiran susur masuk ke Setiawangsa, dalam keadaan bogel.
Seluar, baju, pakaian dalam, boxer dilarikan suspek, manakala barang berharga spt dlm Shah Alam report: wallet, telefon bimbit dan rantai emas dikembalikan kepada teman wanita semasa mangsa dilarikan.
Mangsa mendakwa badannya diconteng oleh suspek kerana perbuatannya... (Pengakuan SULIT- Menghina orang Islam dan Orang Melayu dalam laman sosial peribadi spt Facebook, Twitter serta mencampakkan bangkai babi di hadapan rumah dan surau orang Melayu yg menjadi sasaran agenda parti politik DAP untuk cetuskan ketegangan).
Suspek cuba untuk tidak membuat laporan polis kerana bimbang tindakannya terbongkar dan akan mendedahkan ramai individu.
Sehingga kini, hanya satu laporan polis dibuat oleh penunggang motosikal yang menemui mangsa dan membuat laporan polis.

Lepas ini semua pihak perlu hormat menghormati antara agama. Jika tidak akan berlaku ketegangan agama yang lebih teruk dari tegangan bangsa.



43 ulasan:

  1. ada lagi yg nak cuba? try la. mungkin lepas ini tulisan dgn torehan pisau pulak. utk yg baru teringat nak mencuba usik2 sensitiviti agama lain, beringatlah ye. kali ini hanya peringatan. esok lusa mungkin ada yg hilang nyawa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eleh cakap mcm berani...ko pegi toreh melayu yg hina agama islam tu dulu...ini cina dah tentu2 lah xtau pasal islam...bodoh melayu yg mengaku islam pun duk menghina islam..ape cerita

      Padam
    2. kot baru bangsa cina ada akal..

      Padam
    3. Buat dengan pisau torehan je...jangan takut...Allah sentiasa bersama dengan orang yg berani mengajar orang kapir....

      Padam
    4. http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kes-saya-tiada-kaitan-dengan-blogger-lucah-kata-mangsa-culik

      Padam
  2. Wah ni serius ni...

    Harap kerajaan cepat ambil tindakan kepada duta vatican dan kita ingin lihat apa keputusan mahkamah rayuan. Mereka2 yang bersekongkol dengan duta vatican juga perlu berhati2. Jangan anggap melayu boleh dipermainkan lagi. Kita sudah hampir kepada titik yang merbahaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oh...joseph Moron tu ka !

      Padam
  3. sape bg kain Pelikat pd BABI ni pakai? Bodoh.. biarlah dia telanjang pun.. dasar babi bangkai.. Cina mampos jd bangkai.. mcm bangkai babi.. org Melayu cpt kasihan.. nnt ade yg snggup jd pembela BABI muda ni!!

    BalasPadam
  4. Aku tabik pd bro2 8 org yg 'ajar didik' BABI muda ni!! Jihad diorng melepaskan kita dr tuntutan yg hanya biar je kena hina.. tmbah2 org2 politik Melayu PAS dn UMNO.. duaa2 PELACOR bngsa tp plg cilaka Melayu PAS sbb lacorkan agama sekali dan jilat DAPbabi!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oi mangkok...cina ni barua umno dgn mca lah otak kecut....serupa lah dgn alvin dan vivian tu...barua upahan umno utk burukkan PAS dgn DAP....dah banyak kali kantoi kes mcm ni....asyuk PAS yg kena....mu ingst umno tu baik sangat ke?...lebih jahat dari yahudi lagi umno ni....

      Padam
    2. oi mangkok...cina babi ni barua umno lah otak kecut....serupa lah mcm alvin dgnvivian tu....barua umno dgn mca utk burukkan PAS dgn DAP....apa mu ingat umno tu baik sangat ke?....dah banyak kali kantoi kes mcm ni... asyik PAS je yg kena....pada hal bila bicara dlm mahkamah....semua pecah lubang umno yg taja...umno ni lebih jahat dari yahudi lagi...umno munafik sama mcm barua umno yg takut nak tarok nama mcm mu ni...

      Padam
    3. bangsat racist... ko ni islam ke? jgn mengaku islam kalau asyik berfikiran MELAYU MELAYU MELAYU... islam tidak menyebut langsung pasal melayu... asobiyyah tidak dituntut.. jgn memalukan diri sendiri kalau x faham pasal islam... belajar laa....

      Padam
    4. melayu bodo mu ni.. kecek tu bia jdi melayu islam gak..

      Padam
    5. abufender ni pun patut dibelasah mcm budak cinabeng tu..sial punya budak. Jumpa kat aku tau aku ajar..

      Padam
    6. Hohohoho 2 ekor babi PAS sedang meroyan disini.

      Padam
    7. Hoi @tanpa nama kau yg lebih2 bkan org pas... aku rasa kau pro umno...ckp baik2 yer jgan smpai aku cari kau.

      Padam
  5. Bodoh..tak cukup besar perut nak telan BABI??

    Atau Malaysia tak cukup babi?

    BalasPadam
  6. Tahniah kepada perwira bro2 8 orang tu. Kamulah perwira Islam.. Kalau nak ikutkan, orang yang menghina Islam harus dipancung aje.

    Nak harapkan polis dan KDN, hampas...asyik-asyik amaran dan ambil kenyataan. Dah muak aku dengar.

    PM kita asyik bagi statement aje, tak de langsung nak bertindak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib kata "kita akan pertahankan kesucian Islam!"tapi nak komen sepatah haram pasal alvivi celaka pun tak berani...

      Ah Jib Gor lebih suka pukul gendang cina..pastu jerit "Satuuuuu!!!Malaysia!!!!"

      Ptuihhhh!

      Padam
    2. Polis....kah...kahhh..

      Khalidd tu....kak kah...

      Geng pkr tibai polis pon tak berani...

      Padam
    3. Inikah Islam? mengajar orang untuk bunuh? ya allah.....insaflah woi.....

      Padam
  7. nama nya pun macam bunyi Pan Tatt....

    BalasPadam
  8. TERBAIK!!!!

    PIHAK POLIS TOLONG BUKAK MATA DAN TELINGA.

    BERTINDAK TEGAS UNTUK MENGELAK KEJADIAN YANG TAK DI INGINI!!

    BERTINDAK TERHADAP MEREKA2 YGMENGONA DAN MEMBUAT KACAU!!!

    BalasPadam
  9. cina bukan agama wahai sahabat ku sekelian,jangan salah faham,ramai orang bangsa cina yang beragaama islam,ramai orang melayu di malaysia dah menjadi kristian,pergi cek kat pendaftaran malaysia,MELAYU BUKAN AGAMA,ISLAM ADALAH AGAMA,CINA ADALAH BANGSA BUKAN AGAMA,ADA AAGAMA ISLAM ADA AGAMA KRISTIAN ADA AGAMA BUDHA,INDIA ITU BAANGSA,ADA AGAMA ISLAM,ADA AGAMA KRISTIAN ADA AGAMA HINDU,

    BalasPadam
  10. ni kalau diikutkan,dah boleh bunuh dah si kapir laknat ni!nasib baik mamat 8 org tu ada belas kasihan lagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku teruja dgn mamat2 tu...jom kita pakat buat macham tu...yang kurang hajar kita bogelkan..toreh dgn pisau dada mereka...kemudian lepaskan kat petaling street...

      Padam
  11. Tengok apa ada di blog: malayrights.blogspot.com

    BalasPadam
  12. Tengok apa ada di blog: malayrights.blogspot.com.

    BalasPadam
  13. cubala guna bahasa yg elok skit...Nabi xajaq kita dok maki hamun org lain walaupon dia bukan beragama Islam...Istighfar banyak2...

    BalasPadam
  14. x setuju cara ni dah la culik kemudian bogelkan dia pulak.cara nabi ke buat macam ni??nabi pernah di lontarkan najis ketika berjalan menuju masjid.tidak pernah pun nabi memalukan org yag menghinanya.islam akan lagi malu dengan tindakan cara ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saidina Umar pun ada cara tersendiri,seperti yg berlaku kepada seorang yg telah bertanya soalan pada nabi tapi tak puas hati dgn jawapannya dan bertanya pula pada beliau,terus dapat jawapan dari mata pedang nya.

      Padam
    2. Hang mengaji tak abis...

      Nabi buat macham tu standard dia la...rosak la taraf nabi...

      Ada kah kita sudah chapai setaraf nabi buat macham itu...

      Kita ni ummat la ngok, bukan nabi...
      So tak perlu buat macham nabi chukop sekadar sebagai ummat sahaja...

      So kalau nak toreh dada budak tu ( light incision) boleh lah dibuat...

      Allah pon tak marah sebab Allah pon tahu tahap kita berjuta2 batu bawah tahap nabi....

      Padam
  15. Biar mati JIHAD kerana mempertahankan ISLAM. Bukan Mati LEMBU kerana mempertahankan PAS, UMNO, PKR & Pelacor POLITIK .

    BalasPadam
  16. kenapa sejak 1-2 tahun ini banyak sgt cerita penghinaan kpd Raja2 & Ugama Islam. Pengaruh ajaran Pakatan (DAP & PKR) atau sebab PM yg lembik ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penghinaan pada raja...raja lembik dan tindas rakyat pon ada...patut pon..

      Padam
  17. Luculah baca komen2 yang ditulis oleh penyokong Pas.

    Baik hati tak bertempat. Cakap Nabi tak ajar cakap macam tu lah. Bukan semua Cina tu kafir lah. Macam tak boleh berfikir dah.

    Cuba kalau office mate, cikgu atau kawan2 kau cakap mak kau pelacur, tidur dengan jantan lain, berzina untuk duit.

    Kau nak sabar ke atau chill? Haha.

    BalasPadam
  18. Ah..bnh je sng..kte gdh watpe..jihad d jln allah..ada ke ptt srh org btng ble org hina islam

    BalasPadam
  19. benda2 mcm ni pon nk babikkn politik jugak ?? otak hang pa semua pendek ka .. x abis2 nk kaitkn politik cuba pikir elok2 tanya elok2 ni boh hantam jew... bodoh punya orang

    BalasPadam
  20. kau komen pedas.. dalam komen ada ke penyatuan bangsa melayu wahai tanpa nama cibai? ko dok kutuk parti nih.. kutuk parti tuh.. dah ko terrer sangat ko sorang je lah handle.. ko kan jenis tulang keting kalau tetak mana putus..

    BalasPadam
  21. aku cabar plak sapa2 yg berani buat mcm ni pada pelakon porno Chua Soi Lek.....dia pernah hina islam sebelum ni....TM ade barani x?

    BalasPadam
  22. Sudah Nye...same sndri yg bertelagah...adehhh...buat lah ap tg patut...ak sokong.

    BalasPadam
  23. kalau betul dia ni hina Islam biar Allah menghakiminya.....saudara saudari jangan kita kutuk semua bangsa lain kerana ramai cina & india kutuk orang2 yang caci Islam......walhal jangan lupa orang2 Islam yang juga adanya kutuk ugama lain.Biarlah kita hidup dalam keadaan aman damai

    BalasPadam