Langkau ke kandungan utama

Tantawi dan Nik Abduh buat kacau di Greenwood Gombak


Ini sahajalah yang mampu dibuat oleh dua orang ahli dewan rakyat Pas. Buat gimik jual gula RM 2 sekilo. Kenapa tak perbanyakkan Kedai Kohilal? 

Gula yang dijual ini sepatutnya dijual dibawah paras subsidi. mungkin RM 1.20 sekilo. Selebihnya ditanggung oleh mereka. 

Kasihan penduduk Temerloh dan Pasir Mas, apabila wakil rakyat mereka menyibuk di tempat orang lain.

Ulasan

  1. Ala bro nko panggil je Dr. Nasoha datang basoh dua tok wakey nih

    BalasPadam
  2. Simbolik kepala bapak dia apa, jual gula murah 2.00 se kg. Dia ingat bapak dia punya kilang proses gula tu ke? Kerajaan belanja beratus juta sudsidikan harga gula, dia senang2 nak salahkan kerajaan sebab gula mahal, semua ditetapkan oleh pasaran, dia ingat tebu tu bila ambil letak kat tanah pegang tongkat , jampi, terus bertukar jadi gula . jenis pemimpin bangang dan jahil ni buat apa dilantik jadi MP atau ADUN buat huruhara negara je, ilmu agama tinggi pun tak guna kalau jenis menghafal saja, bukan tahap berfikiran kreatif dan pemikir. Bodoh bdoh....

    BalasPadam
  3. kedai kohilal kepunyaan PAS tu?

    Duit anak yatim piatu di Baling macam mana pulak?

    Ni sape yang nak tanggung kat akhirat nanti?

    pemimpin atau seluroh ahli PAS?

    BalasPadam
  4. Kalo setakat gula buat apa, umah aku sekilo tk abis sebulan...kalo dia betol2 nk tlg rakyat suruh dia turun kan harga petrol di semua negeri pentadbiran pembangkang

    BalasPadam
  5. Siapa badut-badut ni?

    BalasPadam
  6. apa macam kita cadang kan AP dan jualan gula semalaysia kita bagi kapada pas dengan syarat dia hanya bolih jual gula dgn harga rm1.20 .apa macam pas ada berani..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…