Langkau ke kandungan utama

Bunuh bunuh bunuh Mati mati mati mati,

PUAS HATI?


Setelah berjaya mendesak kerajaan memansuhkan ISA, kini rakyat hidup dalam kebimbangan. 


Tahanan ISA sudah bebas.

Samseng, pembunuh upahan dan penyangak kembali berkuasa. Mereka mencari mangsa untuk dihukum. 


" A 37-year-old man was killed at 11.50am today after being shot 14 times at close range while driving along Jalan Anson, George Town." 

Nak salah siapa lagi? 

Dap, Pkr, Pas, Suaram ! Apa lu mau cakap? 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. nak salahkan sipeminta ke nak salahkan sipemberi? kuasa di tangan siapa? good job aljibgor....

    BalasPadam
  2. Semua salah umno. PR mana ada salah. Semua pandai terlajak.

    BalasPadam
  3. yg dok pisokong pakatan tu buat apa..parti penoh samseng

    BalasPadam
  4. Najib Bijak ka Bodoh...Bagi we all dia bebal dari Dollah

    BalasPadam
  5. Yang NuwarPR dan puak-puak Cinabeng DAP dok melalak perjuangkan SUARA RAKYAT SUARA RAKYAT KUASA RAKYAT tu apa??? bila kerajaan bagi nak salahkan kerajaan pulak?

    Aku tak kesal sangat pasal pemansuhan ISA & EO ni sebab dah dapat agak ramai yang keluar tu akan balik kepada perangai asal, menyusahkan rakyat. Tapi itu yang RAKYAT, PAKATAN HARAPAN SUARA RAKYAT mahu, terimalah seadanya demi kebebasan HAK ASASI RAKYAT. Aku pun kagum dengan kejayaan kamu semua menekan Najib dan berjaya menghapuskan ISA..Tahniah kepada kamu.

    Cuma yang aku terkilan bila ramai Melayu desak hapuskan Sekolah Venekular Cina dan India, bukannya Najib tutup, tapi diberikan lebih modal bantuan untuk hidup lebih lama dan lebih kiasu, menjadi lebih kurangajar.

    Mungkin Najib hanya mengiktiraf suara kamu orang Pakatan Rakyat sahaja dikelaskan sebagai SUARA RAKYAT. Selain daripada suara kamu PAKATAN RAKYAT, yang lain tiada suara, takda nilai politik pun gamaknya.

    BalasPadam
  6. Aikk.. Salah Najib jugak? Kepala butuh ko la pro-pembangkang.. Hahaha..

    #sudahkalahtukalahlah

    BalasPadam
  7. Bodoh. Awak minta sehingga sanggup berjihad untuk menghapuskan ISA. Otak udang nak berpolitik sangat. PAS samalah dengan puak pelampau ISLAM yang berdemo untuk menjatuhkan Morsi. Mereka marah kerana Morsi mengambil sikap yang sederhana. Habis sekarang siapa yang rugi. Kalau tak reti apa-apa baik duduk rumah. Yang betina balik gosok laki je.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…