Langkau ke kandungan utama

Alan Tang cari gaduh dengan orang Melayu

Nak dikatakan tak faham silang budaya tak masuk akal kerana dia anak kelahiran Malaysia.

Nak kata apa lagi selain dari perkataan kurang ajar. Kad ucapan hari raya khas ditujukan kepada all muslim mengajak orang malayu beragama Islam untuk menikmati lemang dan ketupat bersama kepala babi panggang.

Biadap sungguh sehingga kad secara maya itu ditujukan kepada menteri SKMM Dato Seri Sabry Check .

Jom viralkan dan desak PDRM segera menangkap haram jadis ini. Nampaknya kad tersebut sengaja mengajak orang melayu dan cina bergaduh.

http://t.co/L4c5LjUZAW

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. Selamat menyambut idul fitri... Dala Al Quran jelas menyatakan di 2 ayat yg umat yahudi telah melanggar syariat sabti yakni hari sabtu tidak dibenarkan mencari ikan. Tetapi segolongan yahudi ini engkar, maka balasannya yahudi ini disumpah menjadi monyet, babi dan segolongan lg kekal menyembah syaitan thogut. Jadi, cinabeng ni mmg berperangai yahudi sbb babi a.k.a yahudi jd babi ni makanannya... Hukumnya, cina makan babi ni dah mmg pemakan yahudi, perangai dah tentunya mcm yahudi - tak kan redha dgn kita org islam ni..mWallahualam..

    BalasPadam
  2. Entahlah, Islam dan Melayu kerap dihentam oleh Kaum extremist Cina dan India, apa yang kerajaan buat, bila huru-hara baru yang buat undang-undang dan tangkapan. Apa Melayu buat kepada mereka kalau nak salah kerajaan janganlah membabitkan semua orang melayu. INi bukan kesederhanaan dah, ini tunduk namanya.

    BalasPadam
  3. Aku rasa bangsa cina kat Malaysia ni memang nak cari masalah dengan orang MELAYU. Kalau itu yang mereka mahu.......

    BalasPadam
  4. tak lama dulu ada sebuah parti mengaku mereka mampu mentarbiyahkan gologan sebegini. apa sudah jadi?

    BalasPadam
  5. jumpa dia tembak sampai mati..babi punya orang..tak ada kerja lain..MCA & DAPIGS mmg tak tahu jaga CINA

    BalasPadam
  6. Tangkap lepas tangkap lepas tangkap lepas tangkap lepas kena pada orang Melayu kenapa di cari sampai lubang cacing.Ini kah kerajaan yang menjaga kepentiang Melayu Islam?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…