Langkau ke kandungan utama

Naik Dua Kupang Tak Puas Hati Lagi, Naik Jadi 4 Ringgit Baru Puas Kot?

Nah ambik ni, tengok sendiri, banding sendiri. Dalam tempoh 10 tahun seorang rakyat Malaysia mampu tukar kereta baru sekurang-kurangnya dua kali dan rugi susut nilai masa jual balik bukan sedikit, puluh-puluh ribu tau!

Naik dua kupang bising, pergi main golf di Surabaya, Bandung, Thailand tak bising. Hisap rokok 30 ringgit sehari tak bising, lepak kedai mamak habis 5 ringgit sekali duduk tak bising.

Beli wish, Harrier, Mercedes dan lain-lain kereta import tak bising. Beli Ducati, Harley Davidson, Bimota, Aprillia, KTM dll tak ada hal. 2 kupang punya hal nak kepoh

Hehehehehe!

Sudah lah!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. woi mabuk!!siapa yg tukar kreta baru, pegi siam bandung Surabaya, beli Wish merc ducati yg kau maksudkan tu?????? ce citer kat aku siapa pulak yg bising minyak naik 20sen???? org yg slalu tukar kereta, pegi siam bandung bla bla nak mampus tu ke???? ckap bodo karang marah plak!

    BalasPadam
  2. Kita bukan bising pasal harga minyak naik. Kita bising pasal takutkan harga barang ikut naik nanti. Kalau kita diam, nanti penguatkuasaan tak wujud untuk pastikan tiada kenaikan harga. Saya pun undi BN tapi jangan nak hina saya sebab saya bising tentang harga minyak naik. Artikel saudara terlampau menghina. Dan saudara jugak tidak peka dengan isu sebenar. Kalau harga barang turut naik 10%, tolong saudara buatkan perkiraan. Ambil contoh pendapatan saya serta tanggungan. Gaji bersih RM 2300. Anak 4 orang dan semua bersekolah. Rasa-rasanya mampu ke saya nak tampung kenaikan perbelanjaan 10% lagi?

    Tolong juga bagi reference kes-kes tindakan telah diambil terhadap PEMBEKAL yang naikkan harga.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…