Rabu, 4 September 2013

Naik Dua Kupang Tak Puas Hati Lagi, Naik Jadi 4 Ringgit Baru Puas Kot?

Nah ambik ni, tengok sendiri, banding sendiri. Dalam tempoh 10 tahun seorang rakyat Malaysia mampu tukar kereta baru sekurang-kurangnya dua kali dan rugi susut nilai masa jual balik bukan sedikit, puluh-puluh ribu tau!

Naik dua kupang bising, pergi main golf di Surabaya, Bandung, Thailand tak bising. Hisap rokok 30 ringgit sehari tak bising, lepak kedai mamak habis 5 ringgit sekali duduk tak bising.

Beli wish, Harrier, Mercedes dan lain-lain kereta import tak bising. Beli Ducati, Harley Davidson, Bimota, Aprillia, KTM dll tak ada hal. 2 kupang punya hal nak kepoh

Hehehehehe!

Sudah lah!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 ulasan:

  1. woi mabuk!!siapa yg tukar kreta baru, pegi siam bandung Surabaya, beli Wish merc ducati yg kau maksudkan tu?????? ce citer kat aku siapa pulak yg bising minyak naik 20sen???? org yg slalu tukar kereta, pegi siam bandung bla bla nak mampus tu ke???? ckap bodo karang marah plak!

    BalasPadam
  2. Kita bukan bising pasal harga minyak naik. Kita bising pasal takutkan harga barang ikut naik nanti. Kalau kita diam, nanti penguatkuasaan tak wujud untuk pastikan tiada kenaikan harga. Saya pun undi BN tapi jangan nak hina saya sebab saya bising tentang harga minyak naik. Artikel saudara terlampau menghina. Dan saudara jugak tidak peka dengan isu sebenar. Kalau harga barang turut naik 10%, tolong saudara buatkan perkiraan. Ambil contoh pendapatan saya serta tanggungan. Gaji bersih RM 2300. Anak 4 orang dan semua bersekolah. Rasa-rasanya mampu ke saya nak tampung kenaikan perbelanjaan 10% lagi?

    Tolong juga bagi reference kes-kes tindakan telah diambil terhadap PEMBEKAL yang naikkan harga.

    BalasPadam