Selasa, 24 September 2013

Tahniah kepada blogger GAP



GAP, House PK, RBF dan ramai lagi adalah blog politik yang lahir selepas kekalahan teruk BN dalam PRU 12 di mana 5 negeri menjadi milik pembangkang.

Kelantan yang hampir-hampir menjadi milik BN dalam PRU 11 boleh terbalik kuang menjadi milik Pas dengan jumlah kerusi yang besar dan sama sekali berbeza dari PRU 2004, banyak yang menyalahkan kepada ketua pemuda Umno ketika itu kerana terlalu ghairah dengan anak muda yang kononnya akan mengundi BN. Padahal segala tenaga dan wang ringgit ibarat air yang dicurahkan ke daun keladi.

Berbalik kepada blogger Gap yang hanya dikenali secara maya dan berbincang strategi menentang pihak lawan dengan menggunakan yahoo mesengger, chat roll dan sms sahaja.

Begitulah perjuangan kami dahulu yang menggunakan tag line blogger pembela negara.

Kini blogger semakin maju, segala bentuk aplikasi dan gajet telah di manfaatkan semaksimanya untuk berdepan dengan musuh.

Syukur kerana dengan networking yang bagus telah menampakkan hasil yang baik.contoh ketara ialah PRK bermula di PRK Bukit Gantang BPN mengembleng tenaga bersatu hati menentang musuh sehingga pihak Pas mengajak TM dan Parpukari berdebat, cabaran dibuat oleh blogger Pas albanjari. Tak kurang juga repot polis yang dibuat oleh Pas terhadap kami yang dianggap terlalu overshot memburuk-burukkan Pas terutamanya. Baru mereka tahu bahawa langit itu tinggi atau rendah.

Sebelum ini mereka bermaharaja lela menghentam kepimpinan Tun Mahathir yang dilabelkan sebagai Maha Firaun dan Maha Zalim. Kini orang yang menghasilkan istilah tersebut duduk semeja dan sama-sama berjuang menentang kemunafikan Pas dan Pkr.

RBF, MIK, GAP dan ramai lagi adalah ahli PKR tegar. Termasuklah Lokman Adam yang akan bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda Umno. Hamdan Taha dll kini sudah berada dalam pasukan Pro BN.

Dahulu mereka menggunakan nama Pemuda Keadilan dan mengguna engine tripod dot com untuk berjuang menyokong Anwar.

Kini pengunjung atau pembaca blog GAP sudah mencapai angka 30 juta, blog GAP juga mempunyai ramai pembaca yang mengunjungi blog TM kedua ialah blog Parpu kari, setiap hari Link yang masuk dari dua blog ini cukup tinggi.

Tahniah GAP.

GAP cukup sensitif tentang isi kandungan dalam blog, segala penghasilannya adalah berkisar dari sudut politik dan tidak sedikit pun mencuri glamor untuk menaikkan ranking dengan isu-isu artis yang hot, dengan kata lain GAP tidak mengejar ranking alexa. yang penting mesej disampaikan sampai kepada sasaran dan memberi impak yang positif kepada pembaca dan penilai atau pemantau...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.