Langkau ke kandungan utama

AP20131012 Hadi pertahan bukan Islam boleh guna kalimah Allah

Ulasan

  1. Tak sangka hadi ini bodoh rupenye.Tak kan tak tahu ape tujuan kalimah Allah digunakan dlm the Herald.Bongok betul si hadi ni.

    BalasPadam
  2. Sejauh mana hadi ni tahu bhw kalimah Allah akan digunakan secara tidak menyeleweng jika dibenarkan penggunaan secara berleluasa oleh bukan Islam? Jgn sbb political mileage sanggup gadai kesucian kalimah Allah kpd org kafir.

    BalasPadam
  3. Eh monyet spek besar ni mendahului undang undang negara. Ular dalam semak?

    BalasPadam
  4. Apa dah jadi dgn PAS..??? Semakin bebal... itu lah padahnya jika lebih suka bergaul dgn golongan kafir dan munafik dlm PR... lebih rela jadi keldai drpd bersatu padu sesama Islam... bila agaknya PAS nak sedar ni..???

    BalasPadam
  5. Setakat kalimah Allah pong mung Hadi tak amboh nak pertahangkang, mung dok cakap pasal nak mempertahangkang Islam perbender??? Nak pertahangkang Islam pong tak amboh nak bercakap pasal nak kembangkang Islam perbender??

    BalasPadam
  6. Halooo HADI..kau ni cakap kut mulut ke atau kut buntut.sekarang ni cuba kau senarai contoh2 salah guna kalimah allah olih bukan islam.lepas dah kau senaraikan,kau amik air sembahyang lepas tu buat sembahyang sunat 2 rakaat,lepas tu kau renungkan ada tak penyalahgunaan kalimah allah olih bukan islam samada gereja ke,NGO ke,peguam ke,individu ke dan sebagainya.aku yakin kau akan dapat jawapanya.tak payah le kau nak pusing2 cakap macam orang mabuk aje

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…