Langkau ke kandungan utama

Cerita penipuan untuk dikongsi

2 akaun bank terpaksa dibekukan,hampir terpedaya semalam dengan "Hutang Unifi" rm3800 dan kes dibawak ke "Bank Negara" untuk tindakan undang-undang.

Semalam dapat panggilan telefon "+1300881222" kata ada tertunggak unifi selama 3bulan,uitttss!!bila masa register unifi..call balik no tadi dan "pegawai" tu bacakan maklumat detail Nama Penuh,Nombor IC dan No.tel Telekom yang register untuk unifi,dia dengan niat nak "membantu" sarankan aku telefon "Bank Negara" untuk siasatan lanjut.

03-27885046/03-27885038 - Nombor bank negara dia bagi, sebijik sama sistem layan diri Bank Negara sediakan, aku pun pilih nak cakap dengan pegawai..pegawai tu pun mulakan siasatan minta detail aku,cuma kad bank yang 3 digit tu memang tak akan bagi,belajar dari pengalaman..maybank dah pesan jangan bagi sape2.

Pegawai tu siap tanya ada berapa akaun bank? ada berapa kat dalam tu? pelik jer soalan ni!tak pe la mungkin dia nak bantu..so bagitahu jelah,dia cakap akan telefon lagi sejam,kes akan dihantar ke mahkamah,dalam masa 3 hari tak dibenarkan buat transaksi dan jangan bagitahu sape2 dalam masa siasatan.

Sementara tunggu sejam tu,aku cuba call TM dan Bank Negara,tapi respon tak baik sebab hari minggu..Bank Negara tak operasi hari AHAD!mula ragu,biar betul diorang ni..pakej unifi paling mahal pun baru berapa?tak kan sampai rm3800 untuk 3 bulan?aku cuba call balik no. tadi dan menyamar seolah orang salah nombor..tiba2 dengar suara gaya indon,dan kurang sopan cara cakap!!SAH!PENIPU!JAHANAM!~

Aku pun cuba google no telepon tadi HASILNYA:
1- http://www.nst.com.my/mobile/nation/...ifles-1.349625

2- http://vsdaily.com/beware-macau-scam/

3- http://diabuatdah.blogspot.com/2013/...acau-scam.html

4- http://www.kosmo.com.my/kosmo/conten...i&pg=bt_23.htm

5- http://amkns.blogspot.com/2010/01/na...a-kad-atm.html

6- http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/0326988044

7- http://www.ohtidak.com/oh-hati-hati-...ari-nombor-tm/

8- http://azwandengkil.com/sindiket-penipuan-masih-aktif

Ya Allah rupanya sudah ramai yang tertipu dengan sindiket haram ni,terus call maybank dan cimb untuk bekukan akaun.Syukur,diberi petunjuk sebelum terkena.

Pesan saya untuk semua,hati-hati dengan nombor ni - +1300881222 ( hampir sama dengan nombor unifi,cuma ada tanda "+",nombor sebenar unifi tak ada simbol "+")
03-27885046/03-27885038 - Bank Negara PENIPU!!

p/s: harap tak ada yang jadi mangsa lagi.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ulasan

  1. sy kongsi cerita ni yer....tksh

    BalasPadam
  2. mohon sebar kepada semua orang.. takut ada yang tak tau, akan turut sama terkena nanti.
    mintak2 dijauhkan. Media massa perlu sebarkan perkara ini kepada umum supaya perkara ini
    dibanteras.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…