Rabu, 22 Januari 2014

Apa lah punya cokia Pemuda Umno Pahang

Sehari dua lepas timbul pula isu 11 Ketua Pemuda Bahagian di Pahang menolak perlantikan KPN yang baru.

Aperr kee heee demeer ni?

Dahulu semasa pemilihan 2009 Perak pernah mengalami kes yang sama, di mana lebih 16 bahagian jika tak silap telah menolakYB Maslin. Sham Razman dan akibat itu Azwan Bro diangkat oleh KJ sebagai KPN Umno negeri.

Kini penyakit berpindah ke Pahang. Apa kerana KPN kelihatan tak cukup tebal poketnya ?

Budaya subsidi harus diketepikan, kalau nak jadi Ketua Pemuda poket mesti berisi jangan lah nak harap KPN hulur duit untuk menjalankan aktiviti, dia pun nak jaga bahagian dia, KPN hanya satu amanah dan tanggung jawab dalam kepimpinan negeri bukan jengkaut atau bank!

Atau protes ini kerana ada udang di sebalik batu, orang yang berhasrat untuk jadi KPN tetapi orang lain yang terpilih menyebabkan berlaku satu anjakan yang kurang matang.

Ingatlah sapa-sapa pun boleh jadi KPN tetapi yang penting hidupkan pemuda cawangan yang semakin pupus.

Pupus bukan kerana tidak ada anak muda tetapi tiada pendekatan untuk menarik mereka ke dalam parti. Banyak cawangan yang awal 2009 aktif tetapi bila sampai pemilihan 2013 hanya separuh saja yang masih bernyawa. Yang lain, tak cukup korum, tak ada pemuda, bertukar bendera dan sebagainya. Ini yang harus di fokus oleh pemuda negeri, bukan berebut untuk jawatan sahaja.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.