Sabtu, 18 Januari 2014

Gampang aja......

Jeff Oi pernah menghina Melayu, akhirnya mohon maaf, itu pun kerana dikritik oleh Kapal Sink. Beberapa hari lalu Adun Pkr-Dap Macang Bubuk juga menghina Melayu dengan menyumbat kangkung ke dalam mulut replika PM Najib dan esok atau lusa dia pasti akan mohon maaf.

Ia berlainan dengan kisah seorang guru Islam di Kota Tinggi yang diarahkan membuka hijab jika ingin menjadi guru di sekolah cina tersebut. Ini isu agama, bukan isu politik..

Apabila isu buka tudung ini timbul, sepatutnya Pas terlebih dahulu ke hadapan dalam membela guru tersebut kerana Pas menyatakan mereka adalah parti Islam yang mempertahankan syiar Islam. tetapi dalam isu tudung ini di mana peranan Pas?

Terima kasih kepada Umno Johor yang dapat tampil mempertahankan guru tersebut sehingga pihak yang mendesak terpaksa memohon maaf, ikhlas atau tidak tak ada hal tetapi Umno membuktikan Umno tidak menjual agama seperti yang dilakukan oleh Pas.

Okay, Guru Besar sudah memaafkan anak buahnya tetapi dari sudut kementeriaan, apakah mereka akan lepas dan bebas begitu sahaja.

Ala hai Johor, ancaman pembangkang semakin ganas dan brutel

Tiada ulasan:

Catat Ulasan