Isnin, 13 Jun 2016

Kesian Dyana Sofya, Ibarat Habis Madu Sepah Dibuang #PRKKualaKangsar #PRKSgBesar #KekakBN


Semenjak kempen PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar bermula, gerak geri ikon wanita Melayu Dap diperhatikan.

Tiba-tiba Rara atau Syefura ahli seumur hidup Dap muncul di pentas ceramah di Sungai Besar manakala bayang Dyana Sofya masih belum kelihatan

Walaupun status twitter Dyana masih aktif dan masih mempromosikan aktiviti Dap tetapi kelibatnya belum nampak.

Dyana Sofya merupakan calon Dap yang bertanding dalam PRK Teluk Intan pada tahun 2014 dan tewas kepada calon BN iaitu Datuk Mah Siew Keong.

PRK Kuala Kangsar adalah PRK kedua bagi negeri Perak selepas PRU 13.

Sewaktu PRK Teluk Intan, Dap mendapat sokongan Pas dan Pkr, pertandingan tersebut sangat getir terutama malam pengiraan undi, sekejap Dap mendahului BN, Sekejap kemudian BN pula mengatasi Dap, Namun pada akhirnya Dap kecundang. 

Dyana Sofya pula dikaitkan dengan pelbagai skandal dan paling top apabila tersebarnya gambar bermesra dengan anak tiri Khir Johari yang juga ahli parlimen Dap Bukit Bendera dan gambar beliau dengan pakaian tidur.

Kini genap 2 tahun nama Dyana menjadi sepi. Adakah dia sudah dilupakan oleh Lim Kit Sian kerana gagal menggunakan kecantikan untuk mempertahankan kerusi Dap di Teluk Intan?

Beberapa hari selepas kekalahan Dyana blog ini ada menulis bahawa Dyana satu hari nanti akan meninggalkan Dap mungkin menjadi kenyataan. Tidak hairan jika Dyana mengisi borang keahlian Umno.

Kini dendam DAP terhadap BN sememangnya jelas, walaupun bukan Dap yang bertanding tetapi penglibatan mereka di Kuala Kangsar sangat aggresif..