Rabu, 15 Jun 2016

PAN SUNGAI BESAR LUMPUH, PEMIMPIN SOKONG BARISAN NASIONAL #SungaiBesar

Zamzuri Mohamed Tahir:

Timbalan Ketua Parti Amanah Negara (PAN) Sungai Besar mengetuai seramai seramai 32 AJK (Penaja) parti tersebut sebulat suara menolak calon mereka, Azhar Dato' Ab Shukur dan berikrar akan membantu kempen calon Barisan Nasional, YB Budiman Mohd Zohdi di PRK P093 Sungai Besar.

Mohd Sapigni Tulus turut menggariskan beberapa sebab atas tindakan mereka, antaranya pucuk pimpinan tertinggi PAN telah meletakkan calon yang salah, tiada kredibiliti, bersifat Touch N Go, memiliki ciri-ciri bongkak, angkuh, sombong dan tidak bermastautin di Sungai Besar. (tetapi di Pahang)

Menurut Sapigni lagi;
“Jika menang sudah pasti beliau tidak mampu merencana dan melaksanakan apa-apa agenda pembangunan, sosial atau masyarakat kerana hanya berada di Sungai Besar dua kali sebulan untuk menjenguk kawasan."

Azhar Dato' Ab Shukur juga dipercayai merampas kepimpinan PAN Sungai Besar dan menyingkirkan semua pesaing-pesaing politiknya dalam parti dengan cara yang jijik dan kotor.

Sapigni juga menyeru supaya pengundi di Sungai Besar sama ada Melayu, Cina dan India memilih Budiman sebagai galang ganti Azhar kerana hanya Budiman sahaja calon yang sesuai mewakili semua penduduk di Sungai Besar.

Menurut beliau lagi, kesemua AJK (Penaja) tersebut membuat pengakuan sedemikian atas kesedaran diri sendiri, tidak dibayar walau sesen pun untuk menolak Azhar sebagai calon PAN dan bersedia dipecat dari parti.

#inilahBudiman
#KekalBN
#PRKSungaiBesar