Langkau ke kandungan utama

RAFIZI RAMLI KURANG AJAR , BIADAP PERANGAI MACAM SOTONG

Rafizi Ramli ini budak lagi, baru 38 tahun , masih dalam kategori pemuda. Sejak masuk politik PKR sampai jadi ahli parlimen Pandan perangai buruknya tidak pernah berubah.

Agaknya Rafizi mempunyai simpton gila isin tahap gaban kut.

Dalam dewan rakyat  pun dia kurang ajar dengan bapa bapa menteri yang jauh lebih tua dari dia, Dia bijak memeberi soalan-soalan yang membuli oarng. Soalannya soalan bodoh dan pak pak menteri yang tua-tua tercari-cari jawapan yang logik tetapi dengan mudah dipangkah oleh si sotong ini.

Dalam dewan rakyat BN perlu darah muda yang boleh pangkah muka Rafizi yang banyak main dam aji atau main catur dalam dewan.

Harap selepas ini WaibiBudiman dapat pelangkong hidung sotong dalam dewan, Insyaallah doakan Waibi Budiman akan mewakilkan suara orang muda di dewan.

Dalam ceramah bodoh di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pun dia kurang ajar dengan Dr Termizi calon Pan, Nampak jelas dia membuli calon Pan yang usianya melebihi 60 tahun.

Dato Rizal Mansor pegawai khas Datin Seri Rosmah pun hang hina kata budak suruhan tukang angkat beg,,,,,loglaq sungguh hang noooo....

Kalau dengan perdana menteri dan isteri Datin Seri Rosmah pun Rafizi boleh fitnah dan buat lawak yang menjengkelkan maka tidak hairanlah dengan Dr Termizi pun dia boleh buat kurang ajar.

Rafizi ini dengan aku dia dah lama block di laman twitter, facebook dan sebagainya. malah nombor telefon aku pun dia block.

Bila kita bawa masuk dalam group what apps dia lari tak berani jawab depan-depan , memang biadap sungguh.

Rafizi oi, hormat lah sikit DS Najib dan DS Rosmah. Tak payah lah hina depa dua tu. Kalau hang tak mau hormat depa sebagai perdana menteri hang hormat lah sebagai orang tua yang taraf ibu dan ayah.

Hang tau kah berjuta rakyat Malaysia dok sumpah hang tiap-tiap hari...... sedar lah sikit hang tu dapat pergi Leed University pun guna duit rakyat . hormat lah sikit kat kami yang bayar cukai.

Aku guna pakai duit rakyat sebab hang selalu guna ayat tu. sikit sikit sebut duit rakyat. Gaji hang dalam dewan pun rakyat yang bayar tau!

Belajar lah jadi orang, jangan jadi sotong dan jangan jadi setan .....




Ulasan

  1. Selayaknya Rafizi berhenti jadi manusia. Dia taraf beruk panjat pokok kelapa.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

#SIAPA_ARAH_BUNUH_ALTANTUYA?

(By: Ariff Ahmad)
Walaupun Kerajaan Australia telah bersetuju untuk membenar Sirul dibawa pulang ke Malaysia tetapi reaksi Mahathir terhadap isu tersebut adalah seperti dia tidak berminat untuk membenarkan Sirul Azhar pulang ke Malaysia (sila rujuk FAKTA 1).  
Mengapa Mahathir tidak berapa bersetuju dengan cadangan tersebut. Untuk memahaminya, maka kita perlu rujuk kepada sejarah pembelian kapal selam tersebut.
Mengikut siasatan saya, Rancangan untuk membeli kapal selam telah mula dibahas di Parlimen seawal tahun 1993 lagi (sila rujuk pada beberapa SCREENSHOT HANSARD dibawah). Persoalannya ialah, jika Mahathir sebagai Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan berkata dia tidak tahu tentang rancangan hendak membeli KAPAL SELAM, jadi apa yang Mahathir buat semasa isu tersebut dibahas di Parlimen. DIA TIDUR AGAKNYA  
Ini adalah fakta-fakta tentang siapa yang terlibat didalam pembelian kapal selam Scorpene
👉1) Yang mencadangkan pembelian kapal selam ialah
a) Mokhzani Mahathir dan 
b) Ibrahim M…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…