Sabtu, 21 Oktober 2017

ANTARA 12 KANDUNGAN MESYUARAT JAWATANKUASA KERJA TERTINGGI (CEC) DAP DI IBU PEJABAT DAP, KUALA LUMPUR




...




Democratic Action Party (DAP) berazam untuk menang besar pada Pilihan raya Umum ke 14 nanti. Maka mereka perlu merangka strategi yang antara lain adalah;



  1. Memecah belahkan perpaduan di kalangan orang-orang Melayu. Sehingga kini DAP berjaya memecah belahkan parti PAS. Keyakinan rakyat terhadap UMNO perlu dihakis semaksima yang boleh kerana setelah #BERSIH4.0, orang-orang Melayu dilihat semakin menjauhi parti-parti pakatan pembangkang, terutamanya apabila gambar-gambar dan video pemimpin-pemimpin mereka dipijak dan diperlakukan dengan sehinanya tersebar luas di media sosial.
  2. DAP perlu memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Parti Amanah Negara (PAN) yang didokongi oleh para pemimpin Gerakan Harapan Baru sebagai pilihan lain bagi meraih sokongan dan undi Melayu. DAP sedar bahawa PKR sudah dianggap tidak relevan kepada orang-orang Melayu setelah Langkah Kajang dan terbaru skandal DEIG dikritik hebat oleh DAP dan PAS di sidang DUN Selangor.
  3. Konglomerat nasional 1MDB berperanan membantu Bumiputera menceburi bidang perniagaan pada skala besar, sama seperti PETRONAS yang banyak membantu kerajaan dan orang-orang Melayu.Sebagai konglomerat nasional baru, 1MDB begitu cemerlang membantu meningkatkan perniagaan umat Islam, Melayu, dan Bumiputera. Ia menjadi menjadi saingan yang.cukup kuat kepada kaum Cina.
  4. Atas sebab itu, 1MDB mesti dimusnahkan dengan apa cara sekalipun dan diberikan persepsi negatif kepada rakyat, samada dengan memperalatkan pemimpin-pemimpin UMNO anti Najib atau mana-mana penjawat-penjawat awam yang memiliki kedudukan yang tinggi. Para pemimpin-pemimpin UMNO perlu diserang secara berterusan dan diberikan persepsi negatif seperti suka makan rasuah, mengamalkan kronisme, sombong, menyeleweng dan sebagainya.
  5. Proses perkaderan melalui Sekolah Demokrasi perlu melahirkan seramai mungkin pemimpin pelapis muda Melayu bagi menghancurkan pimpinan utama UMNO khasnya Perdana Menteri sehingga berjaya memburukkan, memfitnah dan menghasut ke tahap menaikkan kebencian terhadap mereka dengan pelbagai cara secara besaran.
  6. Siri-siri demonstrasi BERSIH perlu diteruskan dan slogan ABU - "Asal Bukan UMNO" perlu dimainkan selalu di dalam media sosial supaya rakyat khasnya generasi muda terus membenci kerajaan Malaysia yang diterajui oleh UMNO.
  7. BERSIH 4 dilihat gagal apabila majoriti peserta yang hadir adalah kaum Cina. DAP perlu merangka dan menganjur kan BERSIH 5 sebelum PRU 14 dengan penyertaan majoriti Melayu pula.
  8. Parti DAP perlu merangka pelan bertindak yang berkesan dan berterusan bagi memecah belahkan hubungan UMNO dan parti-parti komponen Barisan Nasional yang lain sebelum PRU 14. Perpecahan dalaman MIC dan MCA perlu diambil kesempatan dengan melobi pemimpin-pemimpin mereka yang kecewa menyertai DAP di samping terus memainkan peranan menghasut bagi memecah belahkan para pemimpin dan penyokong antara pro Tun Dr. Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Dato' Seri Mohd Najib Abd Razak dan fraksi-fraksi lain.
  9. Sumbangan dana RM2.6 Bilion kepada Perdana Menteri perlu diberikan persepsi negatif kepada rakyat kerana ia amat merbahaya kepada DAP dan parti-parti pakatan dalam menghadapi PRU 14. Selama ini DAP berbangga kerana ramai pemodal, kapitalis dan jutawan Cina tidak lagi memberi sumbangan dan menderma kepada UMNO Barisan Nasional bagi membiayai kegiatan politik mereka.
  10. Goods and Services Tax (GST) dianggap sangat sistem percukaian yang sangat membahayakan perniagaan kaum Cina pada jangka masa panjang memandang kan ia.begitu terperinci, efisien dan setiap butiran transaksi perlu direkodkan dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Kaum Cina tidak dapat lagi melarikan diri dari cukai dan para peniaga perlu menaikkan harga barangan dan perkhidmatan bagi menanamkan kebencian rakyat terhadap Kerajaan Malaysia.
  11. Jutawan-jutawan dan tokoh-tokoh konglomerat Melayu seperti Tan Sri Syed Mokhtar al-Bukhary perlu diserang habis-habisan kerana mereka banyak membantu orang-orang Melayu dari sudut pendidikan, kebajikan serta perniagaan.
  12. Produk dan keluaran milik umat Islam Melayu dan Bumiputera perlu dihapuskan dan dimusnahkan perniagaan mereka dan sebarang usaha membangun kan perniagaan Melayu seperti Low Yat 2 perlu ditentang dan diberikan gambaran negatif.



Tulisan

Rozmi Mokhtar