Ahad, 25 Februari 2018

Jahanamlah Malaysia Kalau PH Yang Berkuasa


Kalau nak tengok KPI Pakatan Harapan kalau dapat tadbir negara nanti, tengok je la apa dah jadi kat Selangor dan Pulau Pinang. Makin jahanam ada lah!

Kua Kia Soong (penasihat SUARAM) mendakwa di Pulau Pinang, sejak 2008 sekurang- kurangnya RM37 bilion masuk dalam poket kerajaan negeri di bawah pimpinan 'tokong' hasil transaksi jual tanah di negeri itu. 

Di Selangor, lebih kurang sama. Kes tanah peneroka Ijok yang pada mulanya gagal dibangunkan oleh pemaju (Mujur Zaman dan LBCN Development), dan kemudian keputusan Mahkamah Rayuan juga memihak tindakan kerjaan negeri untuk 'merampas' kembali tanah tersebut, Azmin Ali sebagai MB (yang baharu) tiba-tiba bertindak hero.

Kononnya ala 'win-win situation' Azmin jual balik tanah kepada pemaju (yang telah gagal) dengan harga RM 1.18 bilion, tapi beri pampasan RM180 ribu kepada setiap peneroka.

Mana tak haru biru peneroka bila yang mereka dapat sikit (RM421 juta) nak banding dengan harga yang dijual pemaju (RM1.18 bilion).

Seperti peneroka yang tertindas, SURAM pun bertanya kenapa Azmin tak tunggu saja kes di Mahkamah Persekutuan, atau baki RM750 juta tu masuk poket mana?

Kalau macam ni lah gaya PH tadbir Selangor dan Pulau Pinang, tanah milik rakyat habis dijual, untung masuk poket sendiri. 

#PakatanProDAP
#TolakPakatanPRU14