Langkau ke kandungan utama

Jahanamlah Malaysia Kalau PH Yang Berkuasa


Kalau nak tengok KPI Pakatan Harapan kalau dapat tadbir negara nanti, tengok je la apa dah jadi kat Selangor dan Pulau Pinang. Makin jahanam ada lah!

Kua Kia Soong (penasihat SUARAM) mendakwa di Pulau Pinang, sejak 2008 sekurang- kurangnya RM37 bilion masuk dalam poket kerajaan negeri di bawah pimpinan 'tokong' hasil transaksi jual tanah di negeri itu. 

Di Selangor, lebih kurang sama. Kes tanah peneroka Ijok yang pada mulanya gagal dibangunkan oleh pemaju (Mujur Zaman dan LBCN Development), dan kemudian keputusan Mahkamah Rayuan juga memihak tindakan kerjaan negeri untuk 'merampas' kembali tanah tersebut, Azmin Ali sebagai MB (yang baharu) tiba-tiba bertindak hero.

Kononnya ala 'win-win situation' Azmin jual balik tanah kepada pemaju (yang telah gagal) dengan harga RM 1.18 bilion, tapi beri pampasan RM180 ribu kepada setiap peneroka.

Mana tak haru biru peneroka bila yang mereka dapat sikit (RM421 juta) nak banding dengan harga yang dijual pemaju (RM1.18 bilion).

Seperti peneroka yang tertindas, SURAM pun bertanya kenapa Azmin tak tunggu saja kes di Mahkamah Persekutuan, atau baki RM750 juta tu masuk poket mana?

Kalau macam ni lah gaya PH tadbir Selangor dan Pulau Pinang, tanah milik rakyat habis dijual, untung masuk poket sendiri. 

#PakatanProDAP
#TolakPakatanPRU14

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?

TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!
Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.
Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.
Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS  dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar. 
Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.
Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.
Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?
Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan…