Rabu, 21 Mac 2018

Cyhthia Gabriel malu besar

Saperti di duga,parlimen Switzerland telah menolak usul ahli parlimen parti Sosial Demokrat CARLO SOMMARUGA,yang mencadangkan wang yg kononnya terkait 1MDB di negara itu di kembalikan kpd rakyat MALAYSIA.

Sebelum PRU 13 dulu SOMMARUGA juga membangkitkan isu dgn kaedah dan timing yg hampir serupa,yaitu menjelang PILIHARAYA UMUM dan mensasarkan ahli politik tertentu.

Sommaruga di ketahui mempunyai contact dgn beberapa tokoh pembangkang dan NGO ANTI KERAJAAN.

Baru baru ini LIM KIT SIANG DAN WAN AZIZAH turut berperanan untuk cuba highlight FAKE NEWS seolah olah ADA WANG 1MDB(maka ianya wang rakyat)yg di tahan di Switzerland.Sekiranya usul itu di luluskan maka PH akan beroleh laba politik di saat mereka terus buntu dan strategi FAKE NEWS satu persatu kantoi separuh jalan..

Mereka masih mahu memberi gambaran pada rakyat BAHAWA 1MDB KEHILANGAN WANG,WANG 1MDB DI CURI,dan cuba mensasarkan tuduhannya kepada YAB PM,sebagai senjata menjatuhkan DSN.

Tapi sekali lagi mereka beroleh malu.Ahli Parlimen negara maju spt Switzerland bukan cap ayam spt sesetengah dari kita di sini.Malah sewaktu usul ini di bawa tahun lalu,kabinet Switzerland telah menyebut dgn jelas usul ini harus di tolak kerana bercanggah dgn asas undang undang.

Sudahlah wang RM430j yg di rujuk itu bukan dari 1MDB,malah 1MDB sendiri berkali kali menegaskan mereka tiada kehilangan apa apa wang.

Perlu di fahami 1MDB menjalankan urusniaga dan pelaburan dgn atau melalui pihak tertentu,dan kebertanggungjawaban mereka terhad setakat mana dan dgn siapa mereka berurusan..

Apa apa yg berlaku dan di lakukan orang lain,apa lagi di negara lain dgn wang yg di labur mereka adalah sama sekali di luar kuasa 1MDB.Yg penting 1MDB melabur secara sah DAN TELAH MENDAPAT KEMBALI PELABURANNYA,malah dgn keuntungan.Mana mungkin setelah beroleh pulangan dari pelaburannya,dan dgn tiada kehilangan apa apa 1MDB mahu menuntut wang pelaburan yg sudah menjadi hak orang lain sebagai hak mereka.LAIN LAH KALAU 1MDB KEHILANGAN WANG MEREKA.Jika itu berlaku semestinya kehilangan itu DI CATAT DLM AKAUNNYA,dan akaun itu sudah di periksa lumat oleh PAC,yg turut di anggotai ahli parlimen PAS,PKR DAN DAP.

Pembangkang benar benar mahu membina persepsi WANG DI CURI.Mereka mahu jadikan FAKE NEWS mereka sbg modal besar PRU14....mereka tidak akan berjaya.MASA ADALAH PENAWAR MUSTAJAB KEPADA KEPALSUAN.KERANA SELEPAS SEDIKIT MASA,TETAP DATANG KEBENARAN..DAN DGN NYA,TERHAPUSLAH KEBATILAN.

Kesabaran di pihak kerajaan dgn terus menerus menumpukan kpd tanggongjawab mengurus negara,dan memberi masa yg pjg utk rakyat menilai sebelum membubarkan parlimen,AKHIRNYA BERITA PALSU/FAKE NEWS BERKUBUR BERSAMA PEMBAWANYA!!

Tan Sri Annuar Musa