Khamis, 11 Oktober 2012

Raja Akram , Nizar Jamaluddin dan ACP Yusof

Datuk Raja Akram

Dah jadi penyokong kuat Pas

Bersama Pemimpin Pas tak ada pun orang Umno

Mungkin tak ramai yang kenal Raja Akram, dia ni orang kuat Masjid Hanafi dan orang kuat PBSM di Taiping.

Blog Cikgu Din menuduh Ketua Polis Taiping Yusof Mat Diah tidak mahu bersalam dan bertegur sapa serta meninggalkan majlis melalui pintu belakang.[ bulan puasa memang banyak program ]
Sapa kata Tuan Yusuf tak mau bersalam? 
Menurut Tuan Yusof , beliau hadir ke rumah Dato Raja Akram kerana menghormati atas jemputan yang dibuat dirumah beliau dan tidak ada kena mengena dengan Nizar Jamaluddin.

Yusof terpaksa meninggal majlis lebih awal kerana ada jemputan di majlis lain, oleh itu Nizar tidak perlu memburukkan nama baik Ketua Polis Taiping dengan isu yang kecil-kecil ini.

Majlis tengah berjalan dan ruang terhad oleh itu Nizar patut faham situasi dan untuk jadi pemimpin tak perlu lah beliau dan Cikgu Din meremehkan perkara-perkara kecil.

Yusof dan Raja Akram mempunyai hubungan yang baik sebagai pemimpin masyarakat.

Mengenai doa bekas OCPD Slim River yang menyeru dan mendoakan Tuan Yusof menyertai Pas pun tak perlu dipolitikkan,  menurut Tuan Yusof itu bukan kerja kita, setiap orang ada pendirian masing-masing yang perlu dihormati.

Bab Datuk Raja Ikram ni TM tak berapa nak berkenan sikit lah, sebab dia makan dua belah, sikap seorang opportunist. Umno buat program dia turun, tapi kenapa dia buat program jemput Pas sahaja dan tak jemput Dato Shalimin atau lain-lain pemimpin Umno?

Dan apa pula agenda Datuk Akram menjemput Ketua Polis Taiping hadir ke rumah beliau yang penuh dengan orang Pas. Ini mesti ada udang di sebalik batu.

Memang patut pun Tuan Yusof meninggalkan majlis dan hadir ke majlis lain.

http://sisibukit.blogspot.com/2012/08/majlis-sedikit-cacat-ocpd-taiping-tak.html