Sabtu, 31 Januari 2009

Nik Aziz anggap Umno pokok hampir mati

Patutkah seorang yang berkedudukan tinggi dalam agama sanggup mengeluarkan kenyataan sebegini? Ia bersifat riak dan bongkak
=================================================

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan perkembangan dalam Umno sekarang menunjukkan parti itu hilang daya tarikan sehingga ada pemimpinnya yang berpaling tadah.


Katanya, kalau diibaratkan sebatang pokok, Umno kini sebuah parti yang hampir mati dan akan gugur sendiri dahannya satu persatu sebelum menjadi pokok mati.

“Umno kini tiada daya tarikan atau `graviti’ untuk menarik rakyat menyokong perjuangannya dan ini menyebabkan ramai ahli dan pemimpinnya mula berpaling tadah menyertai parti pembangkang, terutama Pas,” katanya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Ahli Exco Kerajaan Negeri, Datuk Anuar Tan, di sini hari ini.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Semenjak menjadi pelacur kepada DAP dan PKR berani bercakap lepas lepas tanpa mengimbau kembali apa yang berlaku dalama PRU 11 lalu.

Ingat roda tidak sentiasa di atas, ada masa di bawah juga



Menteri Besar Kelantan itu berkata apa yang sedang berlaku dalam Umno adalah perkembangan yang baik bagi Pakatan Rakyat, khasnya Pas, yang sedang berusaha menarik sokongan rakyat terhadap perjuangan yang akan membawa perubahan kepada mereka.

Ditanya mengenai cadangan Pengerusi Jawatankuasa Disiplin Umno, Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail supaya sayap Umno dibubarkan bagi mengelak politik wang dalam parti itu, Nik Aziz berkata itu adalah masalah dalaman Umno.

“Ia terjadi dengan sendiri apabila pemimpinnya tidak mengamalkan dasar yang betul. Inilah juga punca yang menyebabkan Umno diibaratkan parti yang hilang graviti untuk menarik rakyat menyokong perjuangannya,” katanya. - Bernama

------------------------------------------------------------------------------------------

Pas mengamalkan dasar yang betul? Tidak juga , semenjak bersekutu dengan PKR dan DAP haluan Pas terus menyimpang dari dasar sebenarnya.