Rabu, 25 Mac 2009

Dewan Ulama Pas- Tak Setuju dengan Nizar


Menurut satu sumber, Dewan Ulama PAS sebenarnya tidak suka dan tidak mempersetujui NIZAR sebagai calon PAS di Bukit Gantang.
Haji Hadhi selaku Presiden PA pun ibarat 'kepala tahi' apabila menurut perintah dari orang tertentu supaya menyokong Nizar sebagai calon. Kenapa jadi kepala tahi? Apa tidak, Presiden PAS sebenarnya tidak mempunyai kuasa- dan sebenarnya yang berkuasa ialah DAP Perak.

Berikut sumber berkenaan mengikut urutan;

1. Anwar Ibrahim menerima satu panggilan telefon dari DAP Perak supaya Nizar dilantik sebagai calon PAS.
DAP mempunyai cara tersendiri untuk mempengaruhi supaya orang Cina membantu Nizar dan memberi kemenangan kepada PAS. Kelebihan ada pada DAP berbanding Gerakan atau MCA kerana orang Cina lebih suka Nizar yang dikatakan 'membela' Cina melebihi Melayu.


2. DAP tidak akan menyokong PAS sekiranya PAS meletak calon dari golongan ulama atau ustaz. Bahkan DAP tidak akan menerima sebarang calon PAS Perak mahukan 'calon PAS berimejkan PAS'.

Apa nak buat, orang PAS sebenarnya penakut hendak memberitahu masalah mereka. Dalam al-Quran ada menyebut, golongan ini ibarat buih- ramai tapi tak ada guna. Apa yang berlaku kini bukti kebenarannya.
Orang PAS tidak kira ustaz atau ulama PAS sebenarnya kaki bodek. Kalau lawan PAS bererti lawan Allah. Kalau lawan Allah, masuk neraka. Mereka bodoh kerana tidak tahu siapa yang menentukan halatuju PAS kini.

3. Sekiranya PAS enggan menerima pendapat, DAP akan boikot dan dipercayai HINDRAF juga menyokong tindakan DAP. PAS akan keseorangan dalam menghadapi pilihanraya. Untuk mengambil jalan 'selamat' PAS mengikut telunjuk DAP.
DAP pernah kata PAS sebagai 'anjing'. Benarlah..ciri-ciri anjing ialah ....(pikir sendirilah)

4. Untuk mengelakkan kemelut ini diketahui umum, Anwar Ibrahim dipergunakan oleh DAP supaya menyuruh PAS melantik calon pilihan orang Cina- iaitu Nizar.
Untuk mengukuhkan PAS, Nik Aziz menjadi 'nakhoda' atau kapten supaya menenangkan penyokong PAS supaya menerima Nizar dengan alasan- DULU KITA TAK MAHU NIZAR SEBAB 'SEJARAH'.
Adakah PAS benar-benar menghayati sejarah PAS sebelum ini?
Apa fakta sejarah atau dari mana hadis-hadis yang akan digunapakai oleh PAS nanti untuk menyokong Nizar atas arahan DAP!!!

5. Inilah perjuangan PAS. Sampaikan salam kepada pengundi Melayu dan Islam di Bukit Gantang- siapa sebenarnya PAS.
Sampaikan salam kepada semua pembaca dan penulis blogger-tidak kira balaci Islam atau balaci DAP. Fikirlah balaci mana perlu sokong untuk kebaikan.
abe MIE- inna lillahhiwa irajium...buat PAS.
Adakah PAS akan menjadi Parti pak Turut DAP!!!!
Macam Di Palestin cerita ini.