Khamis, 26 Ogos 2010

Menjawab Komen Langsi

Langsi berkata...

zambery kadavaley.... meniru kerajaan PR PP! Malah Najib pun sama... malu alah dgn YB LGE!

Nak tadbir pun keneblajo dgn kerajaan PR ke? Mcm ni la... serah je kat PR kalo dah tak pandai beno nak mentadbir.... berbini db berbeina je pandai juak2 UMNgOk ni, tak gitu Bung? Bung... bung...!

Langgar undang pal bang BUNG ni.... tapi takpe KERAjaan kita yg punya bukan Ahmad Albab yg punya! 
Tuan Langsi Babi,

Tuan memang bijak bercakap macam Lim Guan Eng juga atau macam Mat Sabu. Sebelum ini Kerajaan Kapir Harbi LGE telah mengumumkan bayaran duit raya sebanyak RM400 ringgit. Pas bukan main bersorak seronok dapat RM 400.  Tahun lalu LGE bagi RM 250 tu pun lewat. selepas raya baru dapat. Bagaimana bayaran bonus juga dibagi semasa Tahun Baru Cina dan ia dibereskan sebelum Tahun Baru Cina.Untuk Islam dilewatkan dan untuk bangsa dia di percepatkan. Ini pun selepas pengumunan RM 400 entah bila pula nak dapat.

Sumber kewangan tu pulak sudah tentu daripada cukai judi, cukai rumah urut, cukai arak, cukai babi dan sebagainya.

Tak lama selepas itu ada satu mangkuk hayun blogger Pas dari Perak mula mengutuk dan mencerca Dr Zambry Menteri Besaar Perak dengan soalan yang sinikal. Bila Dr Zambry nak ikut LGE bagi duit raya.  Bukan main megah Mangkuk tersebut memuji LGE kerana wang RM400. Akan tetapi dia tidak pula mempersoalkan negeri yang diperintah oleh rakan mereka seperti Selangor, Kedah dan Kelantan. Kenapa menjerit kepada MB Perak.

Petang tadi Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dalam mesyuaratnya telah memutuskan untuk turut sama mengikut Kerajaan Persekutuan memberi bonus sebanyak RM 500 dan mesti dibayar sebelum Hari Raya.  Tidak adil jika Perak memberi wang bonus sebanyak RM 1000 sedangkan Persekutuan memberi RM 500 sahaja. Ini lah yang dikatakan keadilan.

Malam ini blogger mangkuk tersebut mungkin malu besar dan menarik balik postingnya kerana tidak dapat dikesan lagi. sebelum ini dialah top list dalam google.

Mungkin orang Pas tak akan terima bonus yang akan diberikan oleh kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri  Perak. Kalau tak mau terima bagus lah....tulis surat kepada majikan anda bahawa anda tidak mahu menerima duit raya tersebut.  Hanya satu helai surat dan satu tanda tangan semuanya selesai.

jumpa dah...klik tajuk di bawah untuk melawat laman tersebut.

BONUS HARI RAYA: ZAMBRY TIDAK PRIHATIN

Saturday, 21 August 2010 11:26 Firdaus
Print PDF
BONUS HARI RAYA: ZAMBRY TIDAK PRIHATIN

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) masih menunggu pengumuman Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkaitan pemberian bonus sempena sambutan Hari Raya pada tahun ini kepada semua kakitangan kerajaan negeri yang masih belum dibuat keputusan walaupun telah mengadakan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri pada hari Rabu baru-baru ini.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat (PR) telah pun membuat pengumuman bahawa semua kakitangan kerajaan negeri itu akan mendapat bonus sebanyak RM400 bersempena sambutan Hari Raya pada tahun ini.  DPPN Pk merasakan bahawa Negeri Perak yang dikatakan mendapat pelaburan yang tinggi, masih belum menyatakan berita baik tersebut.

Oleh yang demikian, DPPN Pk mendesak kerajaan negeri memberikan bonus kepada semua kakitangan kerajaan negeri sebanyak RM1,500 seorang. Di bawah kepimpinan PR dahulu, semua kakitangan kerajaan negeri telah menerima bonus mereka sebanyak RM1,200 seorang. Jika benar dakwaan kerajaan negeri yang selama ini mengatakan bahawa ekonomi telah pulih dan mereka telah mendapat pelaburan yang tinggi, Datuk Seri Zambry perlu membuktikannya.

Jika tiada pengumuman dibuat, ini membuktikan ketidak mampuan kerajaan negeri untuk memberikan bonus kepada kakitangan kerajaan negeri. Jikalau bonus yang akan diberikan kepada semua kakitangan kerajaan negeri di dalam jumlah yang kecil atau di bawah RM400, ini menggambarkan akan kedudukan kewangan kerajaan negeri yang meruncing. Walaubagaimanapun, DPPN Pk masih berharap agar pemberian bonus ini dipertimbangkan kerana peningkatan kos hidup akibat kenaikan harga barang tempohari benar-benar memberi kesan kepada rakyat negeri ini.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.


MANGKUK INI MESTI KAKI TANGAN KERAJAAN NEGERI PERAK YANG MENJADI ORANG KUAT PAS PERAK. SEBAB ITULAH KEMARUK SANGAT NAK DUIT RAYA.. TAK RASA MALU KER?