Khamis, 30 Disember 2010

TERESA COCK YANG BEBAL

Teresa Cock sekali lagi buat perangai kurang ajar terhadap Perdana Menteri YB DS Najib Razak dalam isu sambutan Krismas.

Isu agama amat sensitif apalagi jika orang Islam menghadiri sesuatu majlis keagamaan bukan Islam. Oleh itu  adalah wajar bagi pemimpin Islam yang bakal hadir dalam majlis tersebut meletakkan beberapa syarat yang perlu dipatuhi oleh penganjur.


Kita tak mahu lagi jadi seperti  perayaan Thaipusam dahulu dimana pihak tertentu telah membina replika  Najib yang  tinggi dengan papan plywood. Itu satu contoh perbuatan yang tidak boleh diterima oleh orang Islam. setakat gambar pada billboard okay lah.

Teresa Cock memang tak faham isu-isu sensitif seperti ini. sebaiknya eloklah lah Teresa pergi belajar lagi tentang adat budaya orang Melayu dan agama Islam sebelum mengaku rakyat Malaysia.

Ahli parlimen Seputeh Teresa Kok menuntut Datuk Seri Najib Razak supaya memohon maaf berhubung satu arahan daripada pejabat Perdana Menteri itu supaya membuang elemen keagamaan daripada satu majlis sambutan Krismas.

Teresa berkata arahan berkenaan menetapka...n supaya lambang salib disisihkan daripada satu majlis yang dihadiri Najib pada 25 Disember lalu.

Majlis berkenaan diadakan di kediaman ketua biskop gereja Katolik Kuala Lumpur. Arahan berkenaan juga melarang berlakunya upacara sembahyang dan nyanyian lagu-lagu pemujaan di majlis anjuran Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) itu, kata Teresa lagi.See More