Ahad, 15 Mei 2011

Sah; Anwar masuk Umno bukan dijemput oleh Tun Mahathir

Ada pihak dalam Umno ketika itu menyalahkan Tun Mahathir kononnya beliau membawa masuk Anwar ke dalam Umno. Sehinggakan Ku Li berpakat untuk menjatuhkan Mahathir dan Anwar pada tahun 1987.


Parti Keadilan Rakyat (PKR) de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim Saturday said he did not regret leaving the Malaysian Islamic Youth Movement (Abim) and joined Umno in 1982.

He said he gained valuable experience while in Umno, although his colleagues in Abim were against his decision.

Anwar said this in his speech at a forum held in conjunction with Abim's 40th anniversary at the Selangor University campus here.


He said among his colleagues in Abim was former Pas president, the late Datuk Fadzil Noor, who was also among those who could not accept Anwar joining Umno, although they remained good friends.

Anwar masuk Umno kerana beliau menjadi proksi pihak luar untuk menjadi Perdana Menteri. Kuasa Allah maha besar, Anwar tidak diizinkan mentadbir negara ini seperti mana Pas yang mengidamkan jawatan Perdana Menteri. Pas juga ternyata dibenci Allah dan tidak diizinkan untuk mentadbir negara ini.

7 ulasan:

  1. "Kuasa Allah maha besar, Anwar tidak diizinkan mentadbir negara ini "

    abis, kuasa mana plak yg lantik pak lah sampai bankrap negara, umno kucar kacir, dan anwar dpt jadi ketua pembangkang.

    BalasPadam
  2. Jadi kalao nak amalkan Islam sebenar, pilih lah pemimpin yang bini dia x tutup aurat, peluk cium bukan muhrim! Pengikut buta n tuli?

    BalasPadam
  3. Sememang nya hamPAS tidak mempunyai ciri2 untok mentadbir negara Malaysia. Lihat saja pada pemimpin2 mereka...semua nya hamPAS lebeh2 lagi dari gulongan Erdogan.

    BalasPadam
  4. TANPA NAMA :15 Mei 2011 12:25 PM

    KUASA YANG SAMA

    BalasPadam
  5. Bagaimana dgn PakLah ? Tempias dia la ni .... Umno jadi haru biru.

    BalasPadam
  6. Tun M ni agen mamak pemecah belah Melayu, tgk Musa Hitam, gapar baba, Hussin onn, Ku Li & Nuar Berahim semua ni dia pancung....melayu tulin depa ni...lps tu mamak pun naik...ramai mamak dlm umno..kimma cyhnya...kedai mamak berderet2 mcm cendawan tumbuh...mangkok Tun m ni...agen mamak

    BalasPadam
  7. Pemerhati Bebas16 Mei 2011 12:52 PG

    Nabi dulu masa perang ada jugak masa kalah ada masa menang..tu dalam tempuh 29 tahun baginda jadik Rasul...PAS ni sejak 1956 (dah 55 tahun)tak pernah berjaya pegang malaysia...musykil jugak..hehe

    BalasPadam