Sabtu, 9 Julai 2011

Pembangkang kalah lagi

Dahulu depalah raja, depa lah panglima, dunia IT yang dibangunkan oleh Tun Mahathir telah digunakan 300 % oleh mereka untuk memburukkan kerajaan.

Mereka berjaya melakukannya dan impaknya ialah BN kalah teruk dalam PRU 12. Bersih 1.0 pun sama mereka berjaya.

Tetapi kini tidak lagi. Satu satu mereka tumbang. PRK dan PRN mereka gagal. Jentera cyber Umno yang tidak sehebat mereka berjaya menggagalkan usaha mereka.

Segala hujah bohong dan fitnah berjaya dipatahkan. Tentera ahzab yang diketuai oleh panglima liwat kini terkangkang dikatil kerana termakan sumpah dan sedang menerima azab Allah.

Allah benci Pas. Nik Aziz walaupun sedang berdoa di depan kaabah untuk menghancurkan Umno ternyata menerima berita buruk.

Gabungan semua pihak, bloggers, tv media arus perdana bergabung untuk menentang kemunafikan ahzab.

Tahniah kepada bapa bapa menteri, jentera kerajaan dan lebih lebih kepada PDRM dan ATM yang siap siaga untuk menghadapi segala kemungkinan.

Kini rakyat yang cintakan keamanan dan inginkan kehidupan yang selesa telah belajar sedikit pengalaman yang agak cemas hari ini.

TM tahu ramai yang sudah menyimpan stok makanan untuk beberapa miunggu takut jika rusuhan berulang seperti 42 tahun lalu. Juga takut keadaan menjadi seperti di benua arab.

Syukur kerana tidak ada satu pun korban nyawa. Yang ada pun mungkin kerana ajalnya sudah tiba. Matinya bukan di sebabkan oleh gas pemedih mata, tetapi mungkin sebab lain.

Apapun memang terdapat ramai media asing yang membuat liputan. Malah ada yang menjadi penasihat Anwar sepanjang hari melalui twitter.

Jika di Mesir seorang gadis 28 tahun mampu mencetuskan fenomena twitter hingga jatuhnya kerajaan Hosni Mubarak tetap tidak di Malaysia.

Kami yang masih baru dalam twitter berjaya menghuru harakan mereka dengan serahan hatch tag.

TM juga menyerus supaya lebih ramai orang yang pro kerajaan membukan akaun twitter yang lebih berkesan dan lebih efektif berbanding yang lain-lain.

Kini terdapat satu lagi aplikasi baru iaitu liveprofile yang membolehkan pengguna smartphone seperti iphone, blackberry berhubung seperti android. Sila cubam

Kepada yang terasa amat susah untuk menulis blog, sila cuba tumblr.com . Ia lebih mudah, lebih laju dan lebih mesra dengan smart phone.

Sama-sama lah kita berjuang untuk menghancurkan tentera ahzab yang kini semakin lemah.

Agi Idup agi ngelaban. Selagi wujud Pas dan Pkr selagi itu TM melawan. Biarkan mereka berkubur tanpa nesan.

Hidup Umno, Hidup BN, Hidup Perkasa, Hidup PDRM , hidup ATM. Daulat Tuanku.

Tak Melayu hilang di dunia
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.