Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2011

DAP’s Nga eats crow over Zambry slur

By Clara Chooi
Zambry was called "metallic black" by Nga during a rally. — File pic
KUALA LUMPUR, Nov 30 — Perak DAP leader Nga Kor Ming today apologised to Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir for referring to the latter as "metallic black", after his remarks caused uproar among the Indian community.
"To all who feel offended by my [aforementioned] remarks, I wish to say sorry and apologise to them including Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir," he said in a statement here.
But the Taiping MP and former state executive councillor continued to insist his words had been taken out context, claiming the phrase "metallic black" was in reference to Zambry and Barisan Nasional's (BN) allegedly unconstitutional takeover of the Perak government.
As such, he stressed that his apology should not be interpreted as an endorsement of the "illegal power grab by BN which all Malaysians must oppose and must never forget."
"I will continue t…

DAP’s Nga eats crow over Zambry slur

By Clara Chooi
Zambry was called "metallic black" by Nga during a rally. — File pic
KUALA LUMPUR, Nov 30 — Perak DAP leader Nga Kor Ming today apologised to Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir for referring to the latter as "metallic black", after his remarks caused uproar among the Indian community.
"To all who feel offended by my [aforementioned] remarks, I wish to say sorry and apologise to them including Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir," he said in a statement here.
But the Taiping MP and former state executive councillor continued to insist his words had been taken out context, claiming the phrase "metallic black" was in reference to Zambry and Barisan Nasional's (BN) allegedly unconstitutional takeover of the Perak government.
As such, he stressed that his apology should not be interpreted as an endorsement of the "illegal power grab by BN which all Malaysians must oppose and must never forget."
"I will continue t…

Komen Ketua Amk PKR Pendang Kedah

Nak kata bodoh, tak juga, tetapi yang tepatnya akai boh kat lutut. Dok tibai ucapan TPM, mangkuk hayun ni agaknya tak kena ayaq daun ketum lagi kut malam ni? Cuba hang tengok kerajaan babi bangsat hang yang perintah Selangor, Kedah dan Penang. Apa jadi! Sewa tanah TOL di Selangor dulu seratus lebih la ni bawah kerajaan hangpa sewa naik RM 4600 . Tak caya pi tengok di Bukit Beruntung, sejak dapat kat depa dah tak beruntung lagi. Dajai sungguh puak puak main punggung memerintah

Ucapan Perasmian PAU Pemuda, Puteri dan Wanita

TPM, TS Muhyiddin dlm ucapan perasmian sayap UMNO berkata PKR ketandusan agenda utk org Melayu dan Islam krn PKR adalah parti ultraliberal yg tiada asas moral dlm perjuangannya. Jika tidak masakan org yg sedang dibelenggu krisis kredibiliti yg serius terus diangkat memimpin parti itu secara tidak demokratik.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

IPF DAN NGO BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP NGA KOR MING

DATO MAH PARAQUAT

Kumpulan Kaldai Yang Bodoh.

Inilah barisan peguam-peguam yang bodoh bingai sedang memegang pelekat yang berarak keParlimenuntuk membantah terhadapundang-undangkontroversimengawalperhimpunanawam, hari ini 29 November.

Tragiss... Gerai org Melayu di Shah Alam kena roboh

Inlah yang dikatakan kerajaan berkebajikan yang penuh sifat toleransi dan adil kepada semua rakyat tanpa mengira kaum di Selangor.Ternyata ia hanyalah retorik semata-mata. 25 tahun gerai Melayu hidup di situ tanpa diganggu gugat oleh sesiapa , tetapi hari ini kerajaan yang didokong oleh Pkr dan Pas dengan rakusnya meruntuhkan gerai tersebut. Sebelum ini surau diruntuhkan sesuka hati. Dahulu Sammy Vellu dan Khir Toyo merobohkan surau dan kuil mengikut perintah mahkamah, kerajaan BN dicerca dan dihina sehingga rakyat sanggup menukar kerajaan negeri. Kini, Khalimah Allah dipermainka,, gereja pun berani memberi bible solar secara percuma. Kilang arak diperbesarkan, premis arak semakin banyak, rumah maksiat semakin garang dan berani. Ini lah bala yang dibawa oleh Dap yang mendapat sokongan Pas dan Pkr

Apa hal pulak Si Malaun ni?

"Jumaat 18 November 2011 YB Khalil Idham Lim Abdullah (ADUN Titi Serong, Perak) dijadualkan menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Kuala Terengganu. Pihak masjid amat berbesar hati menerima tawaran menyampaikan khutbah oleh YB Khalil melalui seseorang yang menguruskan kehadiran beliau ke Terengganu. Pada Khamis 17 November 2011 wakil yang menguruskan YB Khalil telah menghubungi pihak masjid bagi mengesahkan kehadiran YB Khalil menyampaikan khutbah pada tarikh yang ditetapkan.

Tiba waktu Jumaat 18 November sehingga masuk waktu Zohor jam 12.55 tengahari dan azan dikemundangkan YB Khalil belum muncul. Iman dan bilal bertugas masih menunggu kehadiran beliau dengan harapan beliau akan tiba walaupun mungkin agak lewat.

Jam 1.07 tengahari beliau belum muncul. Tuan imam membuat panggilan menggunakan pembesar suara sebanyak tiga kali supaya YB Khalil hadir kehadapan dengan andaian beliau hadir tapi mungkin berada bersama jemaah di bahagian belakang. Imam, bilal dan makmun mula resa…

MCA PC

MB MOU.mpg

PC @ The Dales.mkv

Najib penyambung amanah Mahathir

Tun Dr. Mahathir menyifatkan PM, DS Najib kini berada di landasan yg betul utk mencapai Wawasan 2020 malah berjaya mengembalikan sokongan rakyat kpd UMNO & BN.Pd masa yg sama beliau juga tidak nampak kenapa rakyat perlu menyokong pembangkang pd p'raya umum akan dtg krn jelas kegagalan pembangkang di negeri2 di bwh pentadbiran mrk.

Dr Mahathir berkata demikian selepas menghadiri Forum Antarabangsa sempena Perhimpunan Agung Umno 2011 di PWTC, di sini hari ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Komunis Tetap Komunis

Jangan berlakon nak bela Melayu, nak cakap akan bersikap adil kepada semua. Komunis tetap komunis

Bob Lokman pun dah ada akaun twitter

Semenjak jadi orang politik dan melabelkan dirinya pendakwah, bekas penulis lirik dan palakon Bob Lokman sudah mula menggunakan media sosial twitter dan facebook untuk memudahkan beliau berinteraksi dengan pengikutnya.


Mungkin Bob tidak sedar bahawa twitter dan facebook juga adalah agenda Barat yang ditentang oleh Bob, hairan juga kenapa hari ini Bob sanggup menggunakan aplikasi yang diasaskan oleh barat yang amat dibencinya.

Tidakkah twitter dan facebook sama seperti Ilmu Alam dan Ilmu Hisab yang pernah dicemoh oleh beliau? 

Tahniah lah Bob Lokman, tetapi betul kah kamu pendakwah atau balaci pecacai PAS. Kalau ikut gaya dan cara percakapan kamu memang tak ada langsung ciri ciri seorang pendakwah tetap pendakwa adalah.

Semua orang tak betul kecuali dia sahaja dan orang Pas sahaja yng betul. Tindakan Bob menghina artis artIs lain dalam caramah beliau juga menggambarkan beliau masih jauh untuk bergelar pendakwah.

This screen shot has been taken with ScreenShot - A product by S4BB Li…

Datuk Ramzi Zubir dihukum penjara

Datuk Ramzi Zubir bekas SU Politik Menteri Besar yang lalu ( Dato Idris Jusoh ) dihukum penjara setahun selepas didapati bersalah hantar SMS ugutan kepada 3 wakil rakyat BN, SMS fitnah kepada SUA MB
KUALA TERENGGANU, Nov 28 — A former political secretary to ex-Terengganu Mentri Besar Datuk Seri Idris Jusoh has been sentenced to jail for 12 months for slander and sending threatening text messages to several state assemblymen.
According to Bernama Online, Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir was sentenced to three months’ jail for each of four charges — three counts of sending threatening SMSes and one for slander
When meting out the sentence, Sessions Court judge M Bakri Abd Majid ordered the jail terms to run consecutively, the agency reported today.
Ahmad Ramzi was accused of committing the SMS offences under section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act 1998 against Paka assemblyman Mohd Ariffin Abdullah, Permaisuri assemblyman Abd Halim Jusoh and Ajil assemblyman D…

Cantiknya Hospital Cameron Highland.

27112011 - Anwar - Lagi Menang Lagi Banyak Halangan

Anwar sokong Khalid Ibrahim pula, dibelakang di sokong Azmin Ali. Munapek betul. Anwar nampaknya bermimpi 916 lagi.....Sedar lah..PKR sebenarnya dah berkubur. Mana ada mesyuarat cabang dan batang.. Di Taiping, PKR dan tinggal nama sahaja,,,,ahli sudah habis lari..

Anwar bergantung kepada seorang ahli parti yang baru di Taiping...siapa individu yang TM maksudkan.?

Akan diceritakan kemudian....bukan orang lain kaum keluarga TM juga,,

2012 Range Rover Evoque - World's Fastest Car Show 6

Isu setinggan KTMB: Ada setinggan sudah miliki tanah, kerajaan nafi kawasan penempatan semula tidak bernilai

Published On: Sun, Nov 27th, 2011 Isu Rakyat | By suhaila · Edit












Kerajaan negeri mengenalpasti ada sebahagian kecil setinggan tanah rizab Keretapi Tanah Melayu (KTMB) di Taiping sudah memiliki tanah, sekaligus mereka ini tidak layak untuk mendapat lot tanah di bawah Rancangan Penempatan Tersusun (RPT).

Adun Kamunting, Datuk Mohd Zahir Abdul Khalid, berkata kerja tanah di lokasi penempatan semula perlu dilaksanakan secara berkelompok, yang mana ini menjelaskan mengapa setinggan yang sudah membayar premium masih tidak dapat melihat tapak yang disediakan untuk mereka.

Kerja pecah tanah RPT Kurnia Jaya-Assam Kumbang akan dilaksanakan dalam tempoh dua minggu lagi.

Ia membabitkan kawasan seluas 60 hektar dan menyediakan 500 lot, bukan eksklusif untuk setinggan KTMB sahaja tetapi juga setinggan dari kawasan lain.

Daripada lebih 300 setinggan KTMB itu, 160 daripadanya sudah membuat permohonan dan menjelaskan bayaran.

“Dakwaan setinggan bahawa kawasan penempatan semula itu tidak bernilai, jauh dan…

Bola Sepak Malaysia