Rabu, 30 November 2011

DAP’s Nga eats crow over Zambry slur

By Clara Chooi
Zambry was called "metallic black" by Nga during a rally. — File pic
KUALA LUMPUR, Nov 30 — Perak DAP leader Nga Kor Ming today apologised to Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir for referring to the latter as "metallic black", after his remarks caused uproar among the Indian community.
"To all who feel offended by my [aforementioned] remarks, I wish to say sorry and apologise to them including Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir," he said in a statement here.
But the Taiping MP and former state executive councillor continued to insist his words had been taken out context, claiming the phrase "metallic black" was in reference to Zambry and Barisan Nasional's (BN) allegedly unconstitutional takeover of the Perak government.
As such, he stressed that his apology should not be interpreted as an endorsement of the "illegal power grab by BN which all Malaysians must oppose and must never forget."
"I will continue to fight any form of undemocratic regime in this country. I will continue to soldier on," he wrote.
Nga added he regards all Malaysians as his "brothers and sisters", including Zambry, and cherishes the country's diversity.
"I have no hatred against him personally but I will never recognise him as mentri besar simply because he does not have the mandate from the rakyat," he said.
In explaining his statement, which was uploaded to video sharing site YouTube by pro-BN bloggers, Nga referred to Perak PR's "1 Black Perak" campaign, which was launched after BN's February 2009 takeover.
The Perak PR government, which was formed when the opposition parties of DAP, PKR and PAS won the state with 31 seats in Election 2008,
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

DAP’s Nga eats crow over Zambry slur

By Clara Chooi
Zambry was called "metallic black" by Nga during a rally. — File pic
KUALA LUMPUR, Nov 30 — Perak DAP leader Nga Kor Ming today apologised to Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir for referring to the latter as "metallic black", after his remarks caused uproar among the Indian community.
"To all who feel offended by my [aforementioned] remarks, I wish to say sorry and apologise to them including Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir," he said in a statement here.
But the Taiping MP and former state executive councillor continued to insist his words had been taken out context, claiming the phrase "metallic black" was in reference to Zambry and Barisan Nasional's (BN) allegedly unconstitutional takeover of the Perak government.
As such, he stressed that his apology should not be interpreted as an endorsement of the "illegal power grab by BN which all Malaysians must oppose and must never forget."
"I will continue to fight any form of undemocratic regime in this country. I will continue to soldier on," he wrote.
Nga added he regards all Malaysians as his "brothers and sisters", including Zambry, and cherishes the country's diversity.
"I have no hatred against him personally but I will never recognise him as mentri besar simply because he does not have the mandate from the rakyat," he said.
In explaining his statement, which was uploaded to video sharing site YouTube by pro-BN bloggers, Nga referred to Perak PR's "1 Black Perak" campaign, which was launched after BN's February 2009 takeover.
The Perak PR government, which was formed when the opposition parties of DAP, PKR and PAS won the state with 31 seats in Election 2008,
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

blog baru taipingmali

Harap tuan-tuan sudi melawat blog baru saya www.1taipingmali.com

Selasa, 29 November 2011

Komen Ketua Amk PKR Pendang Kedah

Nak kata bodoh, tak juga, tetapi yang tepatnya akai boh kat lutut.

Dok tibai ucapan TPM, mangkuk hayun ni agaknya tak kena ayaq daun ketum lagi kut malam ni?

Cuba hang tengok kerajaan babi bangsat hang yang perintah Selangor, Kedah dan Penang. Apa jadi!

Sewa tanah TOL di Selangor dulu seratus lebih la ni bawah kerajaan hangpa sewa naik RM 4600 . Tak caya pi tengok di Bukit Beruntung, sejak dapat kat depa dah tak beruntung lagi. Dajai sungguh puak puak main punggung memerintah

Ucapan Perasmian PAU Pemuda, Puteri dan Wanita

TPM, TS Muhyiddin dlm ucapan perasmian sayap UMNO berkata PKR ketandusan agenda utk org Melayu dan Islam krn PKR adalah parti ultraliberal yg tiada asas moral dlm perjuangannya. Jika tidak masakan org yg sedang dibelenggu krisis kredibiliti yg serius terus diangkat memimpin parti itu secara tidak demokratik.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

IPF DAN NGO BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP NGA KOR MING

DATO MAH PARAQUAT

Kumpulan Kaldai Yang Bodoh.


Inilah barisan peguam-peguam yang bodoh bingai sedang memegang pelekat yang berarak ke Parlimen untuk membantah  terhadap undang-undang kontroversi mengawal perhimpunan awam, hari ini 29 November.  

Tragiss... Gerai org Melayu di Shah Alam kena roboh

Inlah yang dikatakan kerajaan berkebajikan yang penuh sifat toleransi dan adil kepada semua rakyat tanpa mengira kaum di Selangor.

Ternyata ia hanyalah retorik semata-mata. 25 tahun gerai Melayu hidup di situ tanpa diganggu gugat oleh sesiapa , tetapi hari ini kerajaan yang didokong oleh Pkr dan Pas dengan rakusnya meruntuhkan gerai tersebut.

Sebelum ini surau diruntuhkan sesuka hati. Dahulu Sammy Vellu dan Khir Toyo merobohkan surau dan kuil mengikut perintah mahkamah, kerajaan BN dicerca dan dihina sehingga rakyat sanggup menukar kerajaan negeri.

Kini, Khalimah Allah dipermainka,, gereja pun berani memberi bible solar secara percuma. Kilang arak diperbesarkan, premis arak semakin banyak, rumah maksiat semakin garang dan berani. Ini lah bala yang dibawa oleh Dap yang mendapat sokongan Pas dan Pkr

Apa hal pulak Si Malaun ni?


"Jumaat 18 November 2011 YB Khalil Idham Lim Abdullah (ADUN Titi Serong, Perak) dijadualkan menyampaikan khutbah di Masjid Pengadang Baru, Kuala Terengganu. Pihak masjid amat berbesar hati menerima tawaran menyampaikan khutbah oleh YB Khalil melalui seseorang yang menguruskan kehadiran beliau ke Terengganu. Pada Khamis 17 November 2011 wakil yang menguruskan YB Khalil telah menghubungi pihak masjid bagi mengesahkan kehadiran YB Khalil menyampaikan khutbah pada tarikh yang ditetapkan.

Tiba waktu Jumaat 18 November sehingga masuk waktu Zohor jam 12.55 tengahari dan azan dikemundangkan YB Khalil belum muncul. Iman dan bilal bertugas masih menunggu kehadiran beliau dengan harapan beliau akan tiba walaupun mungkin agak lewat.

Jam 1.07 tengahari beliau belum muncul. Tuan imam membuat panggilan menggunakan pembesar suara sebanyak tiga kali supaya YB Khalil hadir kehadapan dengan andaian beliau hadir tapi mungkin berada bersama jemaah di bahagian belakang. Imam, bilal dan makmun mula resah dengan keadaan yang berlaku. Oleh kerana waktu sudah terlewat daripada kebiasaan maka tuan imam masjid tanpa persediaan yang cukup terpaksa menyelamatkan keadaan untuk naik keatas mimbar bagi meneruskan rukun-rukun solat Jumaat hingga selesai.

Selesai solat Jumaat imam, bilal dan pengerusi masjid masih setia menunggu YB Khalil takut-takut beliau muncul kehadapan untuk memaklumkan apa sebenar yang berlaku dan memohon maaf kepada pihak masjid. Namun beliau tidak muncul sampai ke sudah walaupun beberapa ahli jemaah yang mengenali beliau memaklumkan ternampak kelibat beliau turun dari masjid bersama-sama jemaah lain.

Walaupun solat Jumaat berlangsung tanpa kecacatan namun pihak masjid merasa amat terkilan serta kecewa di atas kegagalan beliau hadir sebagaimana dijanjikan. Pihak masjid menghubungi wakil yang menguruskan kehadiran beliau dan diberitahu bahawa YB Khalil terlewat hadir dan ketika beliau sampai imam sudah naik ke atas mimbar menyampaikan khutbah. Oleh kerana itu dia terus berada di saf belakang bersama jemaah lain.

Sepatutnya YB Khalil lebih maklum bahawa khutbah Jumaat tidak seperti ceramah, kuliah maghrib, forum dan sebagai. Kegagalan hadir pada waktu ditetapkan untuk program sedemikian masih boleh dimaafkan. Amat berbeza dengan khutbah Jumaat yang mana ketiadaan khatib boleh menyebabkan solat Jumaat tidak dapat ditunaikan.

Andaikata ini berlaku adakah YB mahu bertanggungjawab ? Seseorang khatib sewajibnya berusaha hadir selewat-lewatnya setelah azan zohor berkumandang. Sekiranya tidak yakin boleh hadir tepat pada waktu baik tarik diri awal-awal dari menjadi khatib daripada menimbulkan masalah kepada seluruh jemaah.

Pihak masjid juga amat terkilan kerana YB Khalil gagal menampilkan beliau sebagai seorang wakil rakyat yang berjiwa besar. Sewajarnya beliau tampil bersua muka dengan imam dan pengerusi masjid bagi memohon maaf atas kegagalan berkhutbah sebagaimana dijadual. Beliau tidak sepatutnya merasa malu untuk memohon maaf malah ianya akan membuang prasangka dan anggapan negatif terhadap beliau susulan insiden tersebut.

Kami berharap ini kegagalan mendisiplinkan waktu yang pertama dan terakhir bagi YB Khalil. Kami selaku ahli bawahan mengharapkan perkara ini diberi perhatian oleh semua pimpinan Pas agar kita tidak mempermainkan peringatan dalam surah Al-Asr yang selalu dibaca setiap kali mengakhiri sesuatu majlis.

Sekian.wassalam

Ahmad Saufi Chik
bp JK Masjid Pengadang Baru

MCA PC

MB MOU.mpg

PC @ The Dales.mkv

Isnin, 28 November 2011

Jom rebut Galaxy Tab esok

Jika ada kelapangan esok 29/11, jemputlah ke Pertandingan Akhir Pidato Politik Piala Perdana Menteri jam 9pagi di Tanjong Lounge, Riverside Restaurant PWTC. Hadiah Istimewa Menanti Penonton Bertuah dalam bentuk Galaxy Tab 2 dan hampers.Utk keterangan lanjut,sila lawati www.pidatopemudaBN.blogspot.com
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

IPF akan buat laporan polis mengenai Nga Kor Meng

IPF to lodge police report against Nga Kor Ming for calling MB a black mettalic at IPD at 10.30am on Nov 29
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Najib penyambung amanah Mahathir

Tun Dr. Mahathir menyifatkan PM, DS Najib kini berada di landasan yg betul utk mencapai Wawasan 2020 malah berjaya mengembalikan sokongan rakyat kpd UMNO & BN.Pd masa yg sama beliau juga tidak nampak kenapa rakyat perlu menyokong pembangkang pd p'raya umum akan dtg krn jelas kegagalan pembangkang di negeri2 di bwh pentadbiran mrk.

Dr Mahathir berkata demikian selepas menghadiri Forum Antarabangsa sempena Perhimpunan Agung Umno 2011 di PWTC, di sini hari ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Komunis Tetap Komunis

Jangan berlakon nak bela Melayu, nak cakap akan bersikap adil kepada semua. Komunis tetap komunis

Bob Lokman pun dah ada akaun twitter



Semenjak jadi orang politik dan melabelkan dirinya pendakwah, bekas penulis lirik dan palakon Bob Lokman sudah mula menggunakan media sosial twitter dan facebook untuk memudahkan beliau berinteraksi dengan pengikutnya.


Mungkin Bob tidak sedar bahawa twitter dan facebook juga adalah agenda Barat yang ditentang oleh Bob, hairan juga kenapa hari ini Bob sanggup menggunakan aplikasi yang diasaskan oleh barat yang amat dibencinya.

Tidakkah twitter dan facebook sama seperti Ilmu Alam dan Ilmu Hisab yang pernah dicemoh oleh beliau? 

Tahniah lah Bob Lokman, tetapi betul kah kamu pendakwah atau balaci pecacai PAS. Kalau ikut gaya dan cara percakapan kamu memang tak ada langsung ciri ciri seorang pendakwah tetap pendakwa adalah.

Semua orang tak betul kecuali dia sahaja dan orang Pas sahaja yng betul. Tindakan Bob menghina artis artIs lain dalam caramah beliau juga menggambarkan beliau masih jauh untuk bergelar pendakwah.

This screen shot has been taken with ScreenShot - A product by S4BB Limited: http://s4bb.com/screenshot

Datuk Ramzi Zubir dihukum penjara

Datuk Ramzi Zubir bekas SU Politik Menteri Besar yang lalu ( Dato Idris Jusoh ) dihukum penjara setahun selepas didapati bersalah hantar SMS ugutan kepada 3 wakil rakyat BN, SMS fitnah kepada SUA MB
KUALA TERENGGANU, Nov 28 — A former political secretary to ex-Terengganu Mentri Besar Datuk Seri Idris Jusoh has been sentenced to jail for 12 months for slander and sending threatening text messages to several state assemblymen.
According to Bernama Online, Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir was sentenced to three months’ jail for each of four charges — three counts of sending threatening SMSes and one for slander
When meting out the sentence, Sessions Court judge M Bakri Abd Majid ordered the jail terms to run consecutively, the agency reported today.
Ahmad Ramzi was accused of committing the SMS offences under section 233(1)(a) of the Communications and Multimedia Act 1998 against Paka assemblyman Mohd Ariffin Abdullah, Permaisuri assemblyman Abd Halim Jusoh and Ajil assemblyman Datuk Rosol Wahid respectively at E726, Kampung Kubang Parit, between 11.21pm and 11.25pm on April 13, 2009.
Ahmad Ramzi was also convicted under section 500 of the Penal Code for slandering deputy state secretary Wan Ahamad Wan Muda, who was at the time the mentri besar’s confidential secretary, by sending a threatening SMS message through his phone.
According to Bernama Online, Ahmad Ramzi’s counsel had asked for a lenient sentence as his client was a first-time offender and had not caused any violence or injury to any party.
The prosecution argued that Ahmad Ramzi actions had tarnished the state government’s reputation.
The court granted the defence a stay of execution pending appeal to the High Court and set bail at RM15,000 with two sureties.

Cantiknya Hospital Cameron Highland.









27112011 - Anwar - Lagi Menang Lagi Banyak Halangan




Anwar sokong Khalid Ibrahim pula, dibelakang di sokong Azmin Ali. Munapek betul. Anwar nampaknya bermimpi 916 lagi.....Sedar lah..PKR sebenarnya dah berkubur. Mana ada mesyuarat cabang dan batang.. Di Taiping, PKR dan tinggal nama sahaja,,,,ahli sudah habis lari..

Anwar bergantung kepada seorang ahli parti yang baru di Taiping...siapa individu yang TM maksudkan.?

Akan diceritakan kemudian....bukan orang lain kaum keluarga TM juga,,

Isu setinggan KTMB: Ada setinggan sudah miliki tanah, kerajaan nafi kawasan penempatan semula tidak bernilai


Published On: Sun, Nov 27th, 2011











Kerajaan negeri mengenalpasti ada sebahagian kecil setinggan tanah rizab Keretapi Tanah Melayu (KTMB) di Taiping sudah memiliki tanah, sekaligus mereka ini tidak layak untuk mendapat lot tanah di bawah Rancangan Penempatan Tersusun (RPT).

Adun Kamunting, Datuk Mohd Zahir Abdul Khalid, berkata kerja tanah di lokasi penempatan semula perlu dilaksanakan secara berkelompok, yang mana ini menjelaskan mengapa setinggan yang sudah membayar premium masih tidak dapat melihat tapak yang disediakan untuk mereka.

Kerja pecah tanah RPT Kurnia Jaya-Assam Kumbang akan dilaksanakan dalam tempoh dua minggu lagi.

Ia membabitkan kawasan seluas 60 hektar dan menyediakan 500 lot, bukan eksklusif untuk setinggan KTMB sahaja tetapi juga setinggan dari kawasan lain.

Daripada lebih 300 setinggan KTMB itu, 160 daripadanya sudah membuat permohonan dan menjelaskan bayaran.

“Dakwaan setinggan bahawa kawasan penempatan semula itu tidak bernilai, jauh dan terbiar adalah tidak betul kerana apabila Notis 5A dikeluarkan, tanah itu bernilai RM40,000,” katanya dipetik dalam slot Aduan Rakyat yang disiarkan stesen TV3, malam ini.

Mengulas lanjut, Zahir juga berkata, kerajaan negeri juga mengingatkan setinggan supaya jangan ghairah dan berniat untuk menjual tanah yang diperolehi untuk mendapat keuntungan.

Tindakan itu jelasnya, akan menafikan peluang setinggan lain yang memerlukan tapak tanah.

Sementara itu, Adun Trong, Datuk Rosli Husin pula berkata, dakwaan setinggan KTMB bahawa kawasan penempatan yang disediakan jauh di pedalaman dan tempat terbuang adalah fikiran negatif pihak yang mencari kesalahan yang bukan-bukan.

“Ini kerana di sebelah penempatan itu terletaknya perkampungan Kurnia Jaya dan penduduk di sana tidak merasa pula mereka terbuang,” katanya lagi.

Dalam perkembangan berkaitan, seramai 30 setinggan miskin tegar terpilih menyertai projek penempatan rancangan tersusun (PPRT) menjelang hujung tahun ini.

Selain itu, setinggan boleh menjelaskan bayaran premium dan ukur tanah apabila mereka mempunyai wang yang mencukupi.

Namun, mereka ini tetap disenaraikan sebagai setinggan sehingga permohonan tanah dan bayaran dikemukakan kepada Pejabat Tanah.

Pada 11 November lalu, Perak Today melaporkan masalah 339 setinggan KTMB di sekitar Taiping yang mendakwa menjadi mangsa putar-belit pegawai-pegawai kerajaan khususnya di Pejabat Tanah Daerah Larut Matang & Selama (Taiping) kerana masih gagal memiliki lot tanah seperti yang dijanjikan kepada mereka.

Episod duka bermula pada 2008 apabila penduduk diarah untuk mengosongkan tanah masing-masing dan KTMB telah membuat akuan janji dengan mengatakan akan menyediakan rumah mampu milik yang mana dahulu.

Mereka juga diberi pampasan berjumlah RM1,000 untuk berpindah dan sewa rumah berjumlah RM300 sebulan selama dua tahun sehingga rumah milik disiapkan seperti yang dinyatakan dalam surat akaun janji.

Selepas dua tahun berlalu, rumah yang dijanjikan tidak dapat disiapkan lagi dan KTMB akhirnya bersetuju melanjutkan tempoh bayaran sewa bulan kepada setahun lagi, iaitu sehingga Jun 2011.

Setiausaha Badan Bertindak Setinggan Taiping, Ismail Mohamad, 63, berkata selepas Jun, kerajaan negeri tampil menjelaskan bayaran sewa rumah penduduk sehingga September lalu.

“Mulai Oktober lalu, kami tidak menerima lagi bayaran duit sewa rumah daripada kerajan negeri dan janji kerajaan untuk menyediakan rumah mampu milik untuk penduduk setinggan KTMB hanya tinggal janji kosong sahaja.

“Ke mana kami harus pergi apabila diarah keluar rumah kerana gagal membayar sewa rumah sedangkan lot tanah yang disediakan untuk rancangan penempatan tersusun (RPT) belum siap 100 peratus selain diragui dari segi jaminan keselamatan kerana terletak di kawasan berpaya dan bekas lombong,” katanya

Ahad, 27 November 2011

Bola Sepak Malaysia

Selepas menerima pujian yang tak terhingga atas kemenangan pingat emas sukan Sea, Skuad Harimau Malaya mendapat habuan RM 30 ribu seorang.

Akibat kekenyangan dengan pujian dan makan free, hari ini skuad harimau makan telur rebus 5 biji.

Nak salah siapa? Kalau Sepak Takraw kalah teruk , kita desak Presiden letak jawatan, kini kita nak desak siapa pula untuk letak jawatan?

LAGI ISU APEK SILA MASUK KE  [ KLIK ] dan  [KLIK]
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.