Khamis, 23 Ogos 2012

Akhirnya PAS Mesir pinjam duit dari Yahudi


Parti Ikhwan Muslimin [ Islam brotherhood] yang menjadi sekutu kuat kepada Pas di Malaysia akhirnya tunduk kepada Yahudi dengan menjadi peminjam kepada bank IMF. 

Krisis kewangan 1997 yang melanda Malaysia dengan bantuan dan tangan kotor Anwar Ibrahim yang juga Timbalan Presiden IMF juga hampir menjadikan Malaysia seperti Mesir dan Indonesia.

Mujurlah Tun Mahathir masih waras berfikir dan tahu akan tipu helah Anwar Ibrahim, akhirnya Anwar terduduk terperosok di belakang pintu kerana Tun Mahathir berjaya mengenepikan IMF dan menolak hasrat Anwar agar Malaysia menjadi pelanggan IMF.

Itu lah cubaan pertama si pengkhianat negara yang berjaya dipatahkan oleh Tun Mahathir.

Hari ini Anwar berusaha lagi untuk menjatuhkan Najib. Apakah pula janji Anwar kepada barat sekiranya dia berjaya menjadi Perdana Menteri atau Presiden pertama Malaysia. 

Mesir telah memohon pinjaman berjumlah AS$4.8 bilion (RM15 bilion) daripada Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) dan berharap perjanjian dapat dimeterai menjelang hujung tahun ini.
Bercakap dalam sidang media bersama Ketua IMF, Christine Lagarde yang dalam lawatannya ke Mesir, Perdana Menteri, Hisham Kandil berkata, dia menjangkakan pinjaman selama lima tahun itu membabitkan faedah sebanyak 1.1 peratus.
``Akan terdapat satu perjanjian ke atas satu pelan pada November atau permulaan Disember yang mana pinjaman akan ditandatangan bersama IMF,’’ katanya. - REUTERS

 TM merasakan, janji Anwar kepada pihak barat cukup besar, kita tahu barat amat mengidam untuk mengawal selia Selat Melaka, selat yang amat penting untuk ekonomi dan keselamatan blok barat. Mungkin Anwar telah membuat perjanjian sulit untuk membenarkan pihak barat menguasai Selat Melaka. Kita juga tahu barat sedang mencari pangkalan baru untuk menggantikan Subic Bay. Apakah ini juga termasuk dalam pakej bantuan Anwar?