Langkau ke kandungan utama

Logo Hari Kebangsaan Anwar ada unsur kafir

Logo hari kebangsaan tahun ini menjadi isu besar, mungkin kesalahan yang pertama boleh dikatakan kesalahan menteri itu sendiri, siapa menteri tersebut? Tak payah sebut lah, semua orang dah tahu, harap pilihanraya akan datang PM dapat rehatkan dia kerana sudah kurang mampu untuk berfikir.

Tiba-tiba buat kali pertama puak-puak peliwat dan penipu agama telah mempertikaikan logo sambutan hari kebangsaan. Memang lah logo tu tak lawa tetapi bukan masalah lawa atau tidak yang dipertikaikan, mereka  pertikai ayatnya tema iaitu JANJI DITEPATI.

Menurut Presiden Gapena, tema janji ditepati adalah yang terbaik kerana ia adalah umum, baik kepada kerajaan yang memerintah atau pun kepada pembangkang. Janji yang dibuat dahulu hendaklah ditepati.

Ini yang menakutkan pihak peliwat kerana banyak janji mereka dalam manifesto pilihanraya 2008 sampai sekarang masih belum dilaksanakan.

Sekarang bila dah dekat nak pilihanraya, raja peliwat buat janji lagi.

Berbalik kepada logo yang dikemukan oleh peliwat, blogger Helen Ang telah mengupas secara detail bahawa logo peliwat mempunyai unsur-unsur kristian .

Parti penipu agama pula nampaknya bersetuju sungguh-sungguh sehingga meleleh-leleh memuji logo tersebut. Mana pengkaji, penganalisa, pakar-pakar dan ilmuan mereka. Tak kan benda yang macam tu pun tak boleh nak kaji.

Kalah lah dengan blogger Helen Ang yang berjaya mengupas itu ini. Tahniah Helen. SUMBER


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PAU 1987: Najib Penyelamat Nyawa Politik Dr Mahathir. Tapi kenapa dia bencikan Najib?

#SuaraMerdeka - Kebebasan . Persamaan . Keadilan

*PADA* malam 23 April 1987, kira-kira 30 tahun yang lalu. Satu perhimpunan telah diadakan di Hotel Hilton Kuala Lumpur. Hotel di Jalan Sultan Ismail ini di antara hotel antarabangsa terawal di ibu kota, sekarang sudah pun hilang dari pandangan setelah 'direbahkan' (flattened) untuk dibuat bangunan baru, yang kini dikatakan terbengkalai.
Cukup genting pada masa itu prebutan kuasa antara dua tokoh - Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).
Hotel Hilton menjadi markas jentera kempen Dr Mahathir, manakala Hotel Regent di Jalan Imbi menjadi markas Ku Li.
Perhimpunan Agung UMNO dan pemilihan akan diadakan di PWTC keesokan harinya pada 24 April.
Perhimpunan di Hilton itu diadakan oleh Dr Mahathir bagi mengumpul sokongan. Suasana amat terdesak. Dr. Mahathir selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri terasa amat terancam. Dia cukup tertekan. Dia menghadapi tentangan maha hebat untuk mempertahankan jawatan Presiden. Ku Li bukan c…

Perihal Elaun Keraian Kakitangan Kerajaan

ELAUN KERAIAN
BAGI pegawai-pegawai kerajaan gred 43 ke atas, mereka di peruntukkan dengan elaun keraian yang merupakan sebahagian daripada pendapatan mereka. Elaun minima RM400 sebulan di kecualikan daripada cukai pendapatan.

Imbuhan Tetap Keraian yang diberikan kepada pegawai dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan pegawai tertentu dalam Kumpulan Pengurusan dan Profesional merupakan elaun yang dibayar atas kadar tetap secara bulanan.

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggung jawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andai kata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka di jamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunak…

Mahathir Menangis Di London Kerana Kecewa Karenah Ahli Ahli Parti Bunga

Aidilfitri tahun ini agak berbeza bagi Mahathir. Jauh dia membawa diri ke London. Membawa hati dan perasaan yang kecewa terhadap ahli ahli parti bunga dan rakan rakan barunya dalam Pakatan Harapan. 
Merajuk sungguh. Mahathir merasakan inilah masa terbaik untuk dia meluah rasa hati dan mengubat kecewa bersama keluarganya. Mahathir takut sangat bila RCI Skandal Forex ditubuhkan. Mahathir merasakan masanya mungkin terhad untuk bersama keluarganya lagi. 
Ada yang nampak, Mahathir mengesat air matanya ketika solat hari raya Aidilfitri. Sugul dan termenung jauh memandang ke sejadah. Entah apa yang difikirkan. Namun mereka yang berada di saf belakang jelas nampak kekecewaan Mahathir di pagi raya.  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1543654558988349&substory_index=0&id=697192853634528
Menurut sumber dalaman PPBM, Mahathir sebenarnya sudah mula rasa kecewa dengan ahli-ahli PPBM. Di peringkat atas, Muhyiddin masih berkeras mahu meletakkan orang orangnya di bahagian bahagian tertent…