Jumaat, 30 November 2012

754,446 komputer 1Malaysia diagih di Sabah hingga September

KOTA KINABALU 29 Nov. - Usaha kerajaan mendidik rakyat menguasai teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) menerusi bantuan Netbook 1Malaysia yang dikendalikan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dilihat berjalan lancar di negeri ini.

Pengarah SKMM Wilayah Sabah dan Labuan, K. Juslly Elis berkata, sehingga September lalu, sebanyak 754,446 unit komputer riba 1Malaysia diagihkan kepada kumpulan sasaran di seluruh daerah di Sabah.

Katanya, bantuan komputer riba itu diberikan secara percuma kepada kumpulan sasar iaitu keluarga yang berpendapatan di bawah RM3,000 sebulan bagi kawasan luar bandar, manakala pendapatan di bawah RM5,000 bagi kawasan bandar, berdasarkan nisbah yang telah ditetapkan.

"Selari dengan kemajuan dunia tanpa sempadan dan meningkatkan tahap penggunaan teknologi maklumat di negeri ini, sebanyak 754,446 unit komputer riba 1Malaysia telah diagihkan kepada kumpulan sasar," katanya selepas merasmikan Ekspo Teknologi dan Usahawan Asia (Texpo) di sini semalam.

TM Note:

Wahaai Doris Jones, masih buta kah mata kamu yang begitu mudah menuduh kerajaan mengabaikan negeri Sabah?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.