Ahad, 10 Februari 2013

093/02/13- UMNO KALAH DI LENGGONG-SIRI 1

Sifir mudah menang Parlimen Lenggong,Putrajaya milik Pakatan Rakyat. Jom penduduk Lenggong,bawa orang Felda sekali untuk mendengar untuk faham.Seterusnya boleh berfikir dan akhirnya buat perubahan. Satu orang satu undi.

Pas Lenggong sudah lama bercita-cita untuk menguasai kerusi Parlimen Lenggong dan dua kerusi Dun.

Persoalannya apakah pengundi Lenggong mahukan seorang munafik sebagai wakil rakyat mereka, TM merasakan semua orang Lenggong kenal siapa Razman Zakaria.

Dahulunya dia seorang kaki tangan kerajaan yang berkhidmat dengan Jabatan Kastam Di Raja Malaysia tetapi berhenti secara tiba-tiba. 

Kini kerana ketandusan pucuk pimpinan dalam parti Pas, Razman dipilih sebagai YDP Pas Lenggong. 

Adakah akar umbi dalam Pas mengenal beliau secara dekat? Pernah kah ahli Pas bertanya kenapa beliau berhenti daripada menjadi kaki tangan awam ( KASTAM) yang menerima gaji lumayan setiap bulan.

Nizar Jamaludin dalam ceramahnya menyatakan Pas akan membentuk sebuah pentadbiran yang bebas rasuah. Cuba Nizar bertanya kepada Razmah adakah beliau bebas dari rasuah?


RAZMAN SIRI 2.
Hj Razman Zakaria merupakan muka baru Pas di Lenggong, Beliau sememangnya anak Lenggong dan sekembalinya dari Lembah Kelang selepas menamatkan perkhidmatan dengan kerajaan, beliau hanya mempunyai satu tujuan dan satu matlamat.

Dengan wang yang ada beliau berjaya melonjakkan nama beliau dari seorang biasa sehingga menjadi YDP Pas Lenggong dan Timbalalan Persuruh Jaya Pas Perak.

Naik dengan jalan pintas dan menidakkan anak-anak tempatan yang sudah lama berkecimpung dalam politik Pas.

Kelmarin TM menyatakan beliau bekas kakitangan Rela, tetapi maklumat lain menyatakan beliau adalah seorang pegawai kanan kastam yang berkhidmat di Kelang. Sudah tentu bertugas di bahagian pelabuhan yang menguruskan hasil eksport dan import.

Menurut sumber terbaru dari Lenggong beliau mempunyai ramai saudara mara yang merupakan penyokong Umno. Antaranya ialah Cikgu Zaidi Yusuf Ketua Penerangan Umno Bahagian Lenggong.

Razman sebenarnya di nasihatkan berhenti kerja, dan beliau adalah sama kumpulan atau geng dengan Ahmad Sarbani Mohammad Pegawai Kastam yang mati terbunuh setelah jatuh dari bangunan SPRM Kuala Lumpur.

Oleh itu tidak hairan lah Razman mampu naik begitu cepat dalam Pas Perak. Ini kerana beliau mempunyai wang dan kuasa.

Razman bukan seorang kakitangan yang cikai atau cokia, beliau merupakan seorang jutawan. wang bukan masalah bagi beliau.

Oleh kerana dendam yang teramat sangat terhadap majikan dan kerajaan maka beliau menjadi seperti Anwar Ibrahim yang bangun untuk membalas dendam.