Khamis, 20 Jun 2013

Ada lagi cina yang biadab

Kontrak sosial untuk bukan melayu menjadi warga negara Malaysia ialah menghormati adat istiadat orang melayu, menghormati agama Islam adalah agama rasmi orang melayu, kaum pendatang yang datang dibawah pemerintah Bristih kalau nak kekal di Tanah Melayu kena faham tu semua. Tambahan lain ialah yang tak fasih dan tak faham bahasa Melayu kena belajar sampai fasih dan boleh berkomunikasi dengan baik bila berdepan dengan orang melayu.

Dapat satu panggilan daripada Mdm Yoke Mun, Fasa 7 Taman Sri Gombak yang komplen Suara dari Masjid Fasa 7 Tmn Sri Gombak mengganggu beliau, suara terlalu lantang hingga susah nak tidur.... lalu saya bagi dua cadangan... buat aduan kepada YB Gombak Setia dan JAIS Selangor atau kalau nak cepat selesaikan masalah PINDAH RUMAH ke tempat lain.... "PINDAH RUMAH.. are you serius???" katanya.... saya jawap YES... I'm serius... not joke!!! (Perbualan dengan beliau saya rakamkan...)

Hari ini selepas satu atau dua generasi mereka semakin buta hati, semakin bongkak dan sombong, tidak hormat bangsa melayu, tidak hormat Raja-raja melayu, biadap.

Oleh itu jika sudah melanggar semua perjanjian yang dipersetujui dahulu, maka bolehlah cari negera lain untuk menjadi tempat tinggal yang baru.

Parti Dap juga patut diharamkan kerana kewujudannya melanggar Jus Soli.

9 ulasan:

  1. Kalau azan, Cina jangan komplen sebab tak sampai 5 minit pun.

    Tapi kalau kaset baca Quran, zikir dan ceramah diputar sebelum Subuh, memang patut dihentikan.

    Islam pun melarang zikir kuat-kuat.
    Lihat tulisan di bawah

    "Syeikhul Islam Ibnu Taimiyyah pernah ditanya tentang masjid yang didalamnya dibacakan AlQuran dan talqin pada waktu pagi dan petang. Kemudian, di pintu masjid ada ramai orang yang berbicara dan menganggu bacaan Al Quran. Apakah hal ini dibolehkan ?

    Ibnu Taimiyyah menjawab. "Tidak seorangpun dibolehkan mengganggu orang di dalam masjid atau orang yang sedang solat, membaca Al Quran, zikir, berdoa dan sebagainya kerana masjid memang dibina untuk itu. Tidak boleh seseorang melakukan sesuatu yang boleh mengganggu mereka, baik di dalam, di pintu mahupun berdekatan masjid.

    Rasulullah saw bahkan pernah keluar menemui para sahabatnya yang sedang solat dengan menguatkan bacaannya lalu bersabda;
    " Ketahuilah, sungguh (dalam solat) sejatinya kamu sedang bermunajat kepada Rabb. kerananya, janganlah sebahagian kamu menganggu sebahagian yang lain dan janganlah sebahagian kamu menguatkan bacaan dalam solat melebihi yang lain."

    Apabila Rasulullah telah melarang orang solat dengat menguatkan bacaannya kerana menganggu solat yang lain, lantas bagaimana dengan aktiviti selain solat yang menganggu aktiviti-aktiviti ibadah di dalam masjid dan surau ? Sudah tentu tidak dibolehkan."

    Menurut pendapat beliau lagi. " Sebahagian muazzin , semoga Allah memberi petunjuk kepada mereka, membaca Al Quran dengan pembesar suara sebelum solat subuh di masjid. Mereka pun melakukan beberapa tindakan yang menyelisihi;
    1. mereka telah mengadakan bida'ah baharu yang tidak pernah ada pada zaman Nabi. Padahal bBaginda bersabda " setiap perkara baharu adalah bida'ah, setiap bida'ah adalah sesat dan setiap kesesatan berada di neraka"

    2. Menganggu orang-orany yang sedang solat tahajjud. Bacaan mereka dari pembesar suara akan menganggu bacaan orang yang sedang solat tahajjud, bertasbih dan berdoa.

    3. Menganggu orang sakit dan anak-anak yang tidak wajib ikut solat jemaah.

    Bila mereka berkata "Kami hanyalah membangunkan orang-orang agar solat" maka tidak sepatutnya membangunkan mereka dengan sesuatu yang tidak disyariatkan.
    Bila mereka berkata "Apakah membaca Al Quran tidak disyari'atkan?" Jawapannya, Al Quran memang disyariatkan dan disunatkan membacanya. Namun caranya tidak disyari'atkan. Sebab Nabi tidak pernah menyuruh Bilal naik ke atas masjid sebelum waktu subuh lalu membaca Al Quran dengan kuat. Jelas ini adalah perkara bida'ah.

    Bila mereka berkata "Lantas bagaimana cara membangunkan orang-orang ?" Jawabnya, bagunkanlah mereka dengan sesuatu yang telah disyariatkan, iaitu azan pertama lalu kedua.

    Begitulah. Islam telah menjadikan masjid-masjid itu sebagai tempat yang tenang untuk beribadah. Menganggu jemaah lain dengan suara-suara yang keras, bau-bau mulut yang tidak menyenangkan adalah dilarang sama sekali. Kenapakah ummat Malaysia suka mengada-adakan sesuatu dalam urusan agama ?"

    Sumber http://tintamuallimah.blogspot.com/2011/08/ana-juga-sokong-dr-maza-hentikan-bacaan.html

    BalasPadam
  2. Mulai saat ini...dicadangkan pihak PDRM menangkap terus semua individu "Perancang dan Penganjur" Demo 505...jangan kasi muka kat dorang...Jika tindakan ini tidak diambil sekarang dan nak tunggu pagi Sabtu ini... memang akan menimbulkan masalah besar...mohon PDRM BERTINDAK SEGERA...

    BalasPadam
  3. komen yg no.1 tu mungkin drpd org Pas manakala komen yg no.2 adalah drpd org Umno.. yg komen skrang pulak drpd belah mana pulak..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalo baca kuat2 tp tak pernah nak amik tau maksudnya serupa burung kakak tua

      Padam
  4. Segenlitir orang yang mengaku islam pun macam-macam punya cerita pelik betul,geng PKR dan PAS, bila yang cina komplen pasal islam pun boleh sokong,takkanlah pasal nak undi dan sokongan sampai agama pun nak gadai.Cina acah saja melayu yang lebih.

    BalasPadam
  5. yang kuat sekali beri rasuah ialah Cina..pada mereka kasi rasuah tu sudah jadi macam darah daging kononnya kerana kalau tak beri mereka tak boleh hidup. Lepas beri rasuah dimencemoh kita, selalunya pegawai Melayu lah. Aku tengok satu hari Cina kena tahan traffic dia beri rasuah tapi bila dah lepas di momok dan ludah kearah penguatkuasa DBKL tu..Bangsa ini memang bangsat

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuat kasi rasuah cina yg kuat makan rasuah sape ye? buat malu islam je!

      Padam
    2. dua2 pon sama bangsat si pemberi & penerima rasuah

      Padam
  6. Baik cinaben pindah..

    BalasPadam