Rabu, 14 Ogos 2013

MCA Youth lodges report against blogger Papagomo?


Add caption



MCA Youth has lodged a police report against blogger Papagomo for allegedly posting a racist remark on hisFacebook page, which they said could spark racial violence.

In an open Facebook chat that Papagomo initiated, the Chinese in Malaysia were called ‘pendatang’ (migrants) and this incited others to ask for Malays to ‘unite and fight against Chinese’.
Add caption

“Papagomo agreed to this comment,” MCA Youth central committee member Chong Sin Woon (left) said, holding up magnified prints from the Facebook chat pages.

“Action should be taken immediately by the government against this kind of clearly racist remark.”

Vulgar wordings against the Chinese were also used and some even suggested that races other than Malays be given separate identity cards (ICs), Chong said.

This kind of remarks can harm the “fragile” peace that prevails among the races in Malaysia, he said.
Chong said the report was made as MCA hoped that the government would send a strong signal by punishing such wrongdoers under the Sedition Act (1948) and not tolerate any kind of racist remarks posted on the social media which could easily be shared.
Add caption

Chong did not identify Papagomo by his real name. “I don’t know who is Papagomo but then it is not that difficult to get him out as he has been very active in Facebook and blogs,” he said.

Pro-BN blogger Papagomo had previously announced hisretirement from blogging and has said that he would focus on his clothing business. The blogger has been sued by opposition leader Anwar Ibrahim for purportedly posting defamatory material.

“Don’t think that the harmonious society that we have now is strong. It is very fragile... you (just) need a spark to destroy all that we have now,” Chong said.

He added that besides in Kuala Lumpur, reports would also be lodged in other states to prompt the police to investigate.

7 ulasan:

  1. alamak cinabeng MCA baru tau aper dia rasis remarks ke? takde lak laporan sebelum ini pasal orang2 yang hinakan Islam yang sinonim dengan Melayu...

    BalasPadam
  2. Hina Islam dan Melayu tu human rights maa. Tak caya tanya sama paspispus. Terutama tua nyanyuk n.ajis.

    BalasPadam
  3. selagi orang cina cakap melayu pun tak betul walaupun dah beberapa keturunan duduk di malaysia, tak hormat raja raja melayu, tak hormat prinsip perlembangaan pendatanglah tu namanya. pendatang yang nak merampas hak bumiputra setelah cara pengganas komunis gagal, kini melalui demokrasi pulak. kenapa bangsa pendatang cina di negara lain seperti di indonesia, thailand, pilipina tidak dipanggil pendatang sebab mereka menerima bahasa tempatan, menghormati budaya tempatan dan berasimilassi dengan masyarakat tempatan.

    BalasPadam
  4. Memang betui la apa papagomo tulis. Cina adalah pendatang. Selagi mereka bangga dengan CINA, beerti mereka berasal dari NEGARA CHINA. Negara China tu d mana? Sila buka peta dunia dan tengok dengan sepuas-puasnya. Negara China dekat Selat Melaka ka? Atau terletak dalam Nusantara ka? Sila jawab wahai Cinabeng

    BalasPadam
  5. KENAPA SELAMA INI APABILA MELAYU DAN ISLAM DI HINA DAN DICERCA OLIH ORANG CINA MCA BERDIAM !
    BUKANKAH silent tu consent. Aya APEK.......USE YOUR BRAIN LAH.

    BalasPadam
  6. Sudahlah MCA. Perjuangan kamu hanyalah untuk mempertahankan kaum Cina sahaja daripada disakiti hati dengan komen-komen yang dianggap rasist oleh kaum Melayu tetapi semasa kaum Melayu dihina dan disakiti hati dengan komen-komen yang juga rasist daripada kaum kamu, ada kamu ambil kisah? Ada kamu buat laporan polis? Ada kamu suruh ambil tindakan terhadap Namewee dan lain-lain yang sama kurang ajar dengannya? MCA = DAP - sama-sama praktis double standard.

    BalasPadam
  7. kutuk cina rasis tpi kutu melayu islam hak asasi dan hak bersuara...lu cinabeng jgn fikir sendiri punya sensitivity saja!

    BalasPadam