Ahad, 30 Mac 2014

Bila Macai Pas Nak Berdemo?

Ahli Parti Pas di Lembah Kelang telah dikerahkan oleh boss mereka iaitu Dap untuk berdemonstrasi di Bandaraya Kuala Lumpur kerana Menteri Wilayah Persekutuan YBM Tengku Adnan dan DBKL mencadangkan kenaikan cukai hartanah di KL dikaji dengan kata lain untuk menaikkann kadar cukain yang munasabah setimpal dengan peredaran masa.

Nilai harta semakin meningkat, begitu juga kadar sewaan juga telah lama naik, bak kata orang sesiapa ada tanah sekangkang kera pun ibarat memiliki emas permata.

Usaha kerajaan mendapat bantahan dan kecaman yang hebat dari puak-puak mata sepet yang mendominasi hartanah di KL. Maka dikerahkan macai-macai Pas untuk membuat bantahan. Berbekalkan upah yang lumayan, mereka sanggup mempecacaikan diri mereka kepada tauke-tauke jutawan yang hanya remote control dari jauh.

Dalam masa yang sama kerajaan negeri yang berjiran dengan Wilayah secara diam-diam menaikkan kadar sewaan dan cukai berlipat kali ganda, tetapi macai yang rata-rata dungu dan daif info tidak pula dikerah untuk membuat demo atau bantahan.

Sehingga ke hari ini kita ternanti-nanti bilakah gerombolan atau bala tentera Pas akan dikerahkan untuk berdemo di hadapan SUK atau di hadapan MPSH atau dewan perbandaran yang lain.

Memang tidak ada, pada hal satu dunia sudah tahu akan kenaikan cukai tersebut. Apakah Harakah sengaja menyembunyikan fakta kenaikan cukai/ lesen perniagaan?

Nah! Lihat ini