Khamis, 17 April 2014

Cerita HOT dari FELDA

Fakta:

1. Dana kebajikan Felda untuk peneroka dan penerokawati adalah 10K bagi setiap orang yang mengalamai penakit kritikal.
2. Gugusan Felda Segamat ada 4 parilimen . A)Pemanis B) segamat, C)Tenang D) sekijang.
3. 70 peratus pengundi dari Felda gugusan Segamat
4. Anak-anak Felda kebanyakan berhijrah ke KL dan JB yang bnyka bawak balik ideologi PR.
5. sebarang perbuatan menganiaya Peneroka bakal membawa padah kepada BN pada PRU14.
6. Felda Medoi. - Peneroka telah mendapat geran sendiri sebab dah abis bayar.

- Ayah aku bedah jantung di IJN , kos 70 K dah sattel dengan GL Tentera dari adik aku, lepas operate dia kna tahan ICU selama seminggu dan kelaur lepas 2 minggu , tapi di amsukan balik ke ICU IJN sbb jangkitan kuman,

Kami pergi ke pejabat Felda Medoi segamat mohon bantuan ni , tapi Pegawai Felda tu kata , " Kalau x antar hasil ke Felda x payah mintak..!!,

hasil maklumat aku dapat keluarga aku bukan 1 yang kena semua yang mintak kena mcm ni..!!!!

Pengurus dan Pengurusan Felda memang PR ke apa..? atau memng arahan Penagarah Felda atau menteri Felda mmcm ni..?

persolanya . adakah ini masa yang sesuai di tanya solan macam tu ? dan kalau kami warga Felda yang berhak dapat DANA itu di nafikan hak.. maka jelas BN tak mampu jaga kepentingan peneroka lagi , ini memberi isyarakt kepada semua anak-anak peneroka ., benarlah BN menindas rakyat sebagaimana yang di dogma oleh PR selama ini..!!

Hati gua panas...!! Cina nak apa dapat , Melayu BN/ UMNO layan mcm ANJING KURAP..!!!!!

5 ulasan:

  1. Org memberi kita merasa..jika hasil x antar ke felda mcm mana felda nk tolong peneroka..bila senang lupa felda bila susah carik felda..tunggu PR memerintahlah baru jdik NEGARA BERKABAJIKAN..

    BalasPadam
  2. peneroka ni bila mrk dah senang lenang mrk lupa peranan felda yg berjaya mengubah taraf hidup mrk...hasil2 ladang dijual keluar tapi pabila felda beri bantuan tetap mrk sapu licin..

    BalasPadam
  3. apela bodo ko nie... dah tak hantar hasil kat felda..mmg la ko tak dapat ape2.. yang ko pergi hantar hasil kat luar tu ape pasal..? kan dah cakap dulu..hantar hasil kat felda.. tapi dah senang skit mulala lupa diri..hantar hasil ke luar..kan dah melopong.. memag melayu mudah lupa

    BalasPadam
  4. aku setuju. siapa yang jual hasil ladang yg diurus oleh felda tapi jual hasil ke tempat lain untuk dapat untung lebih dan cepat, tak payah la mintak bantuan dari felda lagi. tak tahu malu ke? nak kata bodoh mengaku pandai.. benda simple macam ni pun tak boleh fikir logik? bila jual hasil kepada felda, felda dapat sikit untung untuk jaga kebajikan peneroka dan anak2 felda. bila rumah di lot felda terbakar, felda bantu berapa yg boleh utk buat rumah baru, bila tanaman tua ditebang untuk tanaman semula, felda bagi wang sara hidup, nanti bayar ansur2 bila hasil dah dipungut semula.. anak2 felda dapat bantuan sekolah dan macam2 lagi.. elok sangat felda ajar orang yg kononnya muda dan bijak pandai sangat tu dengan cara macam ni.. tamak dan tak megenang budi!

    BalasPadam
  5. Orang Melayu ni kena ada orang yang tolong simpankan untuk mereka....memamg Felda beli murah sikit dari cina...tapi pengurusan felda simpan margin tu tuk maintain segala galanya...dari ko nak baja, makan, mati , belajar dan sebagainya...cina tu ada bagi ko tak?...tak adakan...cuma dia bagi api supaya kau bakar rumah sendiri tempat kau berlindung anak beranak iaitu FELDA.

    Tanah ladang, tanah tapak rumah....semua rakyat kasi (FELDA)...hasil ko jual kat orang... Bila nama ko ada dalam FELDA..senang senang jer kau kata ada hak...apa hak ko...ni orang tak mengenang budi....

    BalasPadam