Jumaat, 1 Mei 2015

#PRKPermatangpauh: Pemuda Pas Marang tertelan biji nangka bila Pemuda Pas Penang buat U-Turn



KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN MARANG (DPPKM)

MENYOKONG PENUH KEPUTUSAN DAN PENDIRIAN DPPN PULAU PINANG

1. Berikutan dengan keenganan AMK Pulau Pinang membuat permohonan maaf yang disuarakan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang (DPPNPP) berhubung kenyataan media AMK Pulau Pinang yang menghina dan memfitnah Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi Awang pada 26 februari 2015 yang lalu.


2. DPPKM sepenuhnya menyokong pendirian tersebut dibuat berdasarkan desakan dangkal dan tidak berakhlak oleh Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang. Kenyataan yang dilihat tidak matang dan mempamerkan akhlak yang tidak terdidik dengan nilai-nilai budi pekerti yang mulia ianya juga kenyataan diluar kewarasan seorang anak muda yang sepatutnya mempunyai fikiran yang rasional dan tidak emosional.

3. Tuduhan dan tohmahan yang sangat menyimpang ini sepatutnya ditujukan kepada kepimpinan Parti Keadilan Rakyat sendiri untuk dijawab. Pendirian yang sangat jelas oleh Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi berkenaan kenyataan tersebut sepatutnya sudah difahami dengan sebenarnya oleh AMKPP.

4. DPPKM turut melahirkan kekecewaan atas sikap berdiam diri oleh Ketua AMK yang dipimpin oleh saudara Nik Nazmi Nik Ahmad yang tidak berupaya untuk memberi kefahaman kepada AMKPP dalam isu ini.

5. Kami anak muda Marang akan sentiasa berdiri teguh menunjangi kepimpinan ulama yang dikemudikan oleh Dato' Seri Presiden dalam menegakkan cita-cita untuk mendaulatkan Islam diatas muka bumi ini.

Terus Beristiqamah

Sulaiman Bin Sulong
Ketua Pemuda,
Dewan Pemuda PAS Kawasan Marang
26 April 2015

NOTA LUTUT

Terus Beristiqamah tahi kucing!!!!!!