Jumaat, 1 Mei 2015

#PRKPermatangpauh: Kerana harta dunia Pas sanggup gadaikan perjuangan Islam







Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang

19 hrs ·


Harapan PAS Pusat

Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang telah membuat keputusan yang tepat membantu jentera Pakatan Rakyat untuk memastikan UMNO-BN terus tewas di Permatang Pauh.


Semua sayap di semua peringkat kawasan perlu sentiasa bersikap tegas dalam prinsip, dan pada masa yang sama bersikap anjal dalam setiap tindakan tanpa menjejaskan perjalanan organisasi parti yang telah dibentuk sekian lama dengan mengamalkan konsep wala’ pada keputusan parti dan jemaah (taat pada perkara yang tidak dipersetujui).

Hanya mereka yang berjiwa besar dapat mengamal dan menghayati konsep wala’ sepenuhnya – dan tahniah diucapkan kepada Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang atas kejayaan mengekalkan semangat ini di saat yang sukar.

Tindakan Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang yang akur dengan keputusan parti merupakan pukulan maut kepada UMNO-BN dan medianya yang sememangnya mengharapkan isu ini bakal berlanjutan sehingga hari pengundian.

Untuk meningkatkan keharmonian Pakatan Rakyat, PAS Pusat mendoakan agar AMK Pulau Pinang juga boleh berlapang dada dan berfikiran matang untuk sekurang-kurangnya menarik balik kenyataan mengkritik serta campurtangan terhadap masalah dalaman PAS.


PAS Pusat juga mengharapkan agar pimpinan tertinggi PKR diberi kekuatan untuk mengambil sesuatu tindakan dalam isu ini untuk menjernihkan lagi suasana sebagaimana yang telah dilakukan oleh para pimpinan PAS demi kejayaan bersama di Permatang Pauh.
Diharap semua pihak di dalam Pakatan Rakyat dapat mengambil pengajaran bersama dan tindakan pembetulan susulan daripada episod ini – agar kerjasama di dalam Pakatan Rakyat dapat dieratkan dengan memperkukuhkan sikap saling menghormati dasar parti masing-masing - bagi menghadapi UMNO-BN yang semakin rakus dan zalim menekan rakyat.


Tahniah kepada Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang. Selamat berkhidmat di PRK Permatang Pauh untuk menghantar isyarat kepada UMNO-BN bahawa rakyat menolak GST. Bersama kita doakan kejayaan PAS di Rompin dan PKR di Permatang Pauh demi rakyat, untuk rakyat dan kerana rakyat.


Tuan Ibrahim Tuan Man
Naib Presiden PAS
29 April 2015


NOTA LUTUT
MAKA BENAR LAH KATA MAT SABUN " AKU RELA DUDUK SEMEJA MAKAN BABI DENGAN GUANG ENG DARIPADA MAKAN AYAM DENGAN NAJIB"



‪#‎Solidariti4UstYusni‬