Jumaat, 24 Mac 2017

Mahathir & Anwar Ibrahim "Machiavellian" Politik



Oleh :
*Datuk Dr. Mohammad Fairus Bin Hj Khairuddin*
Mantan Timbalan Ketua Menteri 1, Pulau Pinang.

Masih segar diingatan saya ketika tahun 2011 saya dipanggil bertemu dengan Tun Dr. Mahathir Mohammad di Menara Berkembar Petronas. Pertemuan selama hampir 2 jam setengah cukup bermakna perbincangan penting soal negara bersama Tun Dr. Mahathir. Banyak perkara yang kami perbincangkan. Perkara pokok adalah berkaitan bagaimana memastikan pembangkang tidak menguasai kerajaan persekutuan kerana amat bahaya jika negara jatuh ke tangan pembangkang maka rosaklah negara dan sirna masa depan rakyat.

Dalam perbincangan penting itu masih segar diingatan saya beliau berpesan agar saya bantulah YAB PM Dato' Sri Mohd Najib Tun Abd Razak sebaik mungkin agar negara ini tidak sama sekali jatuh ke tangan anwar ibrahim dan pembangkang. Berbekal pesanan yang saya anggap daripada seorang *"negarawan"*itu maka saya pertingkatkan lagi segala usaha juang membantu YAB PM DS najib untuk memastikan negara ini tidak ditakluk pembangkang durjana.

Namun sayang seribu kali sayang. Kini si *negarawan* itu pula telah menjadi *the next Anwar Ibrahim* , pengkhianat agama dan bangsanya. Matlamat menghalalkan cara, nauzubilahi min zalik. Anwar dan Mahathir rupanya kini berkongsi pemikiran yang sama. Matlamat menghalalkan cara. Nauzubillahi min zalik.

Ironinya segala yang dipesan, dinasihatkan dan prinsip yang kononnya dipegang oleh Dr. Mahathir semuanya di tong sampahkan oleh dirinya sendiri. Amat malang. Pentas kemunafikan yang amat dahsyat kita saksikan kini oleh dua politikus ini. Sungguh benarlah kata para hukama kemunafikan akan menggilangkan maruah dan harga diri. Kepada mereka ini soal kepentingan Islam, umat Melayu dan kedaulatan Tanah Melayu tidak lagi penting. Yang penting kepada mansuia seperti itu hanyalah kehendak nafsu mereka. Waliya zubillah.

Justeru kedua mereka itu telah berlaku biadan kepada Raja-Raja Melayu. Malah Mahathirlah yang sengaja mencipta alasan karut untuk melaksankan agenda jahatnya merampas imuniti Raja-Raja Melayu dan meminda perlembagaan mengurangkan kedaulatan dan kuasa Raja-Raja Melayu! Dan pendoking tegarnya yang menjalankan segala usaha keji itu adalah Anwar Ibrahim.

Banyak persamaan antara dua munafiqun ini. Kedua-duanya telah merosakkan Islam. Mahathit pembawa pemikiran liberalisme agama yang nyata sesat, anwar ibrahim berpemikiran jelas liberalisme dan pluralisme agama, nauzubillahi min zalik. Kedua-duanya juga bertanggungjawab mencemar kedaulatan dan kekuatan institusi Raja2 Melayu.

Setiap undi kepada mereka ini merupakan kemungkaran kepada Islam justeru haram jua memberi apa jua bentuk dokongan kepada golongan itu, apatah lagi mereka kini bersekongkol dengan DAP kafir harbi yang nyata!



Sent from Samsung tablet.