Selasa, 20 Februari 2018

Kenapa Azmin ‘Baik Hati' Sangat ?



Integriti Azmin Ali sebagai orang nombor satu Selangor kembali dipersoal dengan isu tanah Ijok yang menjadi perbualan hebat.

Rakyat meragui tindakan Azmin kembalikan tanah yang dirampas kepada dua syarikat kroni yang berkaitan dengan Khairuddin Abu Hasan. Kenapa Azmin begitu "baik" menolong dua syarikat yang bukan sahaja dapat tanah "percuma" daripada peneroka, tetapi juga cagar tanah-tanah kepada 29 buah bank atau institusi kewangan. Lepas dapat duit daripada cagaran tapi entah macam mana dia buat, projek tak siap dan terbengkalai lebih 20 tahun. Syarikat macam ni pun nak tolong?

Lebih musykil, tanah 2,300 ekar yang Azmin pulangkan itu mempunyai nilai pembangunan kasar (GDV)setinggi RM15 billion tetapi ianya dijual dengan harga hanya RM1.18 bilion. Kalau Azmin tunggu keputusan Mahkamah Persekutuan, pastinya tanah yang bernilai begitu tinggi masih di tangan kerajaan negeri dah peneroka juga akan dapat imbuhan lebih tinggi. 

Atau mungkin imbuhan dah dapat pada orang lain. Sebab tu lah Azmin pun tak respon lagi, senyap sunyi pejabat SUK Shah Alam. 

#TolakPakatanPRU14 #PakatanProDAP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan